login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

string naar float...

Offline jarro - 13/03/2005 03:08 (laatste wijziging 13/03/2005 15:45)
Avatar van jarroHTML interesse heej allemaal, ik heb weer eens een vraagje:P

Parse error: parse error in /data/members/free/tripod/nl/j/a/r/jarrovanginkel/htdocs/show.php on line 464

Dit krijg ik in mijn script.. dit is het betreffende gedeelte:
  1. <?
  2. //MYSQL-gezeur
  3. mysql_connect("localhost","jarrovanginkel",""); // de server selecteren
  4. mysql_select_db("jarrovanginkel_nl_db"); // database selecteren
  5.  
  6. //aaba
  7. $aaba="INSERT INTO koersen (fonds, koers, open, slot, hoog, laag) VALUES ('aaba', '$aaba_koers', '$aaba_open', '$aaba_slot', '$aaba_hoog', '$aaba_laag')" // query maken
  8. mysql_query($aaba); // regel 464
  9. ?>

het zal wel met $abaa te maken hebben, maar volgens alle tut's die ik gevonden heb, doe ik het gewoon goed.. wie ziet de fout?

Met vriendlijke groet

EDIT: het nieuwe probleem staat in reply 5 en 6

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frisbee HTML beginner [code]$aaba=INSERT INTO koersen (fonds, koers, open, slot, hoog, laag) VALUES ('aaba', '$aaba_koers', '$aaba_open', '$aaba_slot', '$aaba_hoog', '$aaba_laag');[code]rnrnmoest nog een ; achter
Offline jarro - 30/11/1999 00:00
Avatar van jarro HTML interesse oke hij doet het nu) maar nu heb ik een ander probleemrnrnik heb in mijn db in de tabel koersen de volgende kolommen id (auto_increment), fonds, koers, open, slot, hoog, laag. bij die laatste 5 heb ik de soort double gegeven, want het gaat altijd om 2 decimalen. maar nu geeft hij altijd 0 weer in de database bij de laatste 5rnrn$aaba_koers = strip_tags($lines['100']);rn$aaba_koers = str_replace('.', ',', $aaba_koers);rnrnDit is een stukje van mn code, is het probleem soms dat ik mijn variabele in een string heb zitten, en niet in een integer en wat doe ik er dan aan uit zo'n stukje script volgt $aaba_koers = 20,78 en ik moet er later mee gaan rekenen, dus het moet egt een integer zijn...rnrnMet vriendlijke groet
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde httpwww.php.netnumber_format
Offline flance - 30/11/1999 00:00
Avatar van flance HTML interesse wat CC bedoeld is het volgende.rnJe haalt een getal uit de database, dat getal is een double. Dan ga je een functie gebruiken die een deel uit de string haalt. Een double is geen string, dat is een totaal ander type.rnKijk anders eens hierrnhttpnl3.php.netsettype
Avatar van jarro HTML interesse oke ik heb dat gedaan, maar hij zet nu nog steeds niks in mijn database.. ik heb er een float van gemaakt..rnrn ABN Amro informatie (aaba)rn$aaba_koers = strip_tags($lines['100']);rn$aaba_koers = str_replace('.', ',', $aaba_koers);rnsettype($aaba_koers, float);
Avatar van jarro HTML interesse EDIT ik heb nu ook double geprobeerd, maar die werkt ook niet...
Offline tjerkie - 30/11/1999 00:00
Avatar van tjerkie HTML interesse $a = 5.00;rn$b = (float) $a;
Avatar van jarro HTML interesse dat werkt ook al niet.. ( kbegin nu egt radeloos te wordenPrnrnmisschien helpt het als ik het nog alles 1 keer uitlegrnrnIk heb een string tag atribuut=waarde20.56tagrntoen deed ik strip_tags($string) toen hield ik 20.56 over. maar is dat nou een string, integer, double, float ik moet er mee gaan rekenen, en ik heb de kolommen in mijn database ook ingesteld op float.rnrntnx voor alle reacties tot nu toe)D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s