Insert
thajunk - 11/03/2005 19:23
Onbekend
Weer een script dat niet helemaal wilt werken:
<?
include('config.php');
if (isset($_SESSION['login'])) {
if ($level==3 || $level==4) //3=Super-admin||4=Clanleader
{
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty($_POST))
{
$aFouten = array();
if($_POST['clannaam'] == '')
{
$aFouten[] = 'Je hebt geen clannaam ingevuld';
}
if($_POST['clantag'] == '')
{
$aFouten[] = 'Je hebt geen clantag ingevuld';
}
if($_POST['website'] == '')
{
$aFouten[] = 'Je hebt een foute website ingevuld';
}
if(count($aFouten) != 0)
{
echo 'De volgende fouten zijn opgetreden: <br /><br />';
for($Fi = 0; $Fi < count($aFouten); $Fi++)
{
echo $aFouten[$Fi].'<br />';
}
echo '<br />Klik <a href="javascript:history.go(-1);">hier</a> om terug te keren';
}
else
{
mysql_query("INSERT INTO clans (clannaam,clantag,website,omschrijving) ") or die (mysql_error());
echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database';
}
}
else
{
?>
<form action=" <?=$_SERVER['PHP_SELF']?> " method="POST">
<table border="0" width="100%">
<tr>
<td width="50%">Clannaam: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="clannaam"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Clantag: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="clantag"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">
Website: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="website"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">
Omschrijving: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="omschrijving"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" colspan="2">
<p align="center"><input type="submit" name="verzenden" value="verzenden">
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
}
}
?>
<?
include ( 'config.php' ) ;
if ( isset ( $_SESSION [ 'login' ] ) ) { if ( $level == 3 || $level == 4 ) //3=Super-admin||4=Clanleader
{
if ( $_SERVER [ 'REQUEST_METHOD' ] == 'POST' && ! empty ( $_POST ) ) {
if ( $_POST [ 'clannaam' ] == '' )
{
$aFouten [ ] = 'Je hebt geen clannaam ingevuld' ;
}
if ( $_POST [ 'clantag' ] == '' )
{
$aFouten [ ] = 'Je hebt geen clantag ingevuld' ;
}
if ( $_POST [ 'website' ] == '' )
{
$aFouten [ ] = 'Je hebt een foute website ingevuld' ;
}
{
echo 'De volgende fouten zijn opgetreden: <br /><br />' ; for ( $Fi = 0 ; $Fi < count ( $aFouten ) ; $Fi ++ ) {
echo $aFouten [ $Fi ] . '<br />' ; }
echo '<br />Klik <a href="javascript:history.go(-1);">hier</a> om terug te keren' ; }
else
{
echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database' ; }
}
else
{
?>
<form action=" <?= $_SERVER [ 'PHP_SELF' ] ?> " method="POST">
<table border="0" width="100%">
<tr>
<td width="50%">Clannaam: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="clannaam"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">Clantag: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="clantag"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">
Website: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="website"></td>
</tr>
<tr>
<td width="50%">
Omschrijving: </td>
<td width="50%"> <input type="text" name="omschrijving"></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" colspan="2">
<p align="center"><input type="submit" name="verzenden" value="verzenden">
</td>
</tr>
</table>
</form>
<?
}
}
}
?>
Als ik alles heb ingevuld enzo dan moet het dus in de database geschreven worden als je op verzenden drukt. en dat moet hij bevestigen door de echo ""; Maar inplaats daarvan wordt ik doorgestuurd naar de index.php en zonder dat het in de db. wordt geplaatst. ziet iemand de fout?
20 antwoorden
Gesponsorde links
prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
PHP gevorderde
Als ik jou was zou ik alles keurig inspringen, dan vind je de fout zo.
Button - 30/11/1999 00:00
PHP ver gevorderde
[code]=$_SERVER['PHP_SELF'][code] rn--ik gebruik altijd deze rn[code] echo($_SERVER['PHP_SELF']); [code]
thajunk - 30/11/1999 00:00
Onbekend
bedoel je het zorn[code]rninclude('config.php');rnrnif (isset($_SESSION['login'])) {rn if ($level==3 $level==4) 3=Super-admin4=Clanleaderrn {rn if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty($_POST)) rn { rn $aFouten = array(); rn if($_POST['clannaam'] == '') rn { rn $aFouten[] = 'Je hebt geen clannaam ingevuld'; rn } rn if($_POST['clantag'] == '') rn { rn $aFouten[] = 'Je hebt geen clantag ingevuld'; rn } rn if($_POST['website'] == '') rn { rn $aFouten[] = 'Je hebt een foute website ingevuld'; rn } rn if(count($aFouten) != 0) rn { rn echo 'De volgende fouten zijn opgetreden br br '; rn for($Fi = 0; $Fi count($aFouten); $Fi++) rn { rn echo $aFouten[$Fi].'br '; rn } rn echo 'br Klik a href=javascripthistory.go(-1);hiera om terug te keren'; rn } rn else rn { rn mysql_query(INSERT INTO clans (clannaam,clantag,website,omschrijving) ) or die (mysql_error()); rn rn echo 'De gegevens zijn succesvol opgeslagen in de database'; rn } rn rn} rnelse rn { rn rn form action= =$_SERVER['PHP_SELF'] method=POSTrn table border=0 width=100%rn trrn td width=50%Clannaam tdrn td width=50% input type=text name=clannaamtdrn trrn trrn td width=50%Clantag tdrn td width=50% input type=text name=clantagtdrn trrn trrn td width=50%Website tdrn td width=50% input type=text name=websitetdrn trrn trrn td width=50%Omschrijving tdrn td width=50% input type=text name=omschrijvingtdrn trrn trrn td width=100% colspan=2p align=centerinput type=submit name=verzenden value=verzendentdrn trrn tablern form rn rn }rn }rn }rn[code]
prorsoft - 30/11/1999 00:00
PHP gevorderde
Ik doe altijd deze hoorrn[code] echo($_SERVER['PHP_SELF']); [code]
Onbekend
@prorsoftrnDan werkt het alsnog niet (en volgens mij maakt het niet uit) s
PHP ver gevorderde
@prorsoft ik was je voor prn@thajunk je bent er toch zeker van dat je $level gelijk is aan 3 of 4
Onbekend
ja, dat level gebeure klopt wel allemaal dat werkt perfect. Maar nu is het probleem dat die form denk ik het niet doet
PHP ver gevorderde
[code]mysql_query(INSERT INTO clans (clannaam,clantag,website,omschrijving) ) or die (mysql_error());[code] rnzo je je waardes niet opgegeven diegene je wilt toevoegen in die velden lol!p
Onbekend
Die staan er tochrnregel 33
CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
PHP gevorderde
Gebruik dan ook geen or die, maar een ifelse constructie en lijn beter uit, dan heb je de fout zo gevonden.
PHP gevorderde
Waar haal je $level vandaan btw
Button - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
PHP ver gevorderde
jamaar je geeft toch niet op welke values!rnrn[code]rnrnrnrnmysql_query(INSERT INTO clans (clannaam,clantag,website,omschrijving) VALUES ($_POST['clannaam'],$_POST['clantag'],$_POST['website'],$_POST['website']) or die (mysql_error()));rnrnkijk wel eens of ik de juiste values heb opgegeven p maar zo moet het welrnrn[code] rnrn[b]dit is geedit[b]
PHP gevorderde
Wooow, die is wel heel verkeerd, ButtonMan.rnrnVariabelen buiten quotes, strings binnen SQL query's tussen enkele quotes, geen or die gebruiken, ...
PHP ver gevorderde
@CelestialCelibi ja srry, verander jij hem tot een goede dan want bij mij is het een tijdje geleden dat nog met mysql gewerkt heb !
thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Onbekend
in geen enkele pagina wordt bij mij $level opgevraagd maar het systeem werkt wel ooh rnMaar dat level ligt het niet aan, daar ben ik volgens mij wel c-ker aan.rnKheb het net wel even geprobeerd metrn$level = mysql_query(SELECT LEVEL FROM members);rnMaar toen werd ik ineens uitgelogd en werd mijn level op 2 gezet s rnDus die query heb ik er weer uitgesloopt en nu doet ie het weer zoals in het begin
PHP ver gevorderde
zoals ik al zei je geeft niet mee welke values hij moet invoegen! rnje zegt alleen in welke velden! maar geeft de waarden niet mee
Onbekend
ik heb gezocht op deze site maar kan niks erover vinden dat me kan helpen met dat VALEUS
Onbekend
ik heb hem nu zo maar nog steeds gebeurt hetzelfdern[code]rninclude('config.php');rnrnif (isset($_SESSION['login'])) {rn if ($level==3 $level==4) 3=Super-admin4=Clanleaderrn {rn if(isset($_POST['verzenden'])) rn { rn $sclannaam = addslashes($_POST['clannaam']); rn $sclantag = addslashes($_POST['clantag']); rn $iwebsite = addslashes($_POST['website']); rn $iomschrijving = addslashes($_POST['omschrijving']); rn rn mysql_query(INSERT INTO clans (clannaam, clantag, website, omschrijving) VALUES ('.$sclannaam.', '.$sclantag.', '.$iwebsite.', '.$iomschrijving.')) or die (mysql_error()); rnrn echo 'Je gegevens zijn succesvol in de database geplaatst'; rn } rnelse rn { rn rn form action= =$_SERVER['PHP_SELF']; method=POSTrn table border=0 width=100%rn trrn td width=50%Clannaam tdrn td width=50% input type=text name=clannaamtdrn trrn trrn td width=50%Clantag tdrn td width=50% input type=text name=clantagtdrn trrn trrn td width=50%Website tdrn td width=50% input type=text name=websitetdrn trrn trrn td width=50%Omschrijving tdrn td width=50% input type=text name=omschrijvingtdrn trrn trrn td width=100% colspan=2p align=centerinput type=submit name=verzenden value=verzendentdrn trrn tablern form rn rn }rn }rn }rn[code]
thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Onbekend
ik heb hem nu zo maar dan doet ie het nog nietrn[code]rninclude('config.php');rnrnrnif(isset($_POST['verzenden'])) rn { rn $sclannaam = ($_POST['clannaam']); rn $sclantag = ($_POST['clantag']); rn $iwebsite = ($_POST['website']); rn $iomschrijving = ($_POST['omschrijving']); rn rn mysql_query(INSERT INTO clans (clannaam, clantag, website, omschrijving) VALUES ('.$sclannaam.', '.$sclantag.', '.$iwebsite.', '.$iomschrijving.')) or die (mysql_error()); rnrn echo 'Je gegevens zijn succesvol in de database geplaatst'; rn } rnelse rn { rn rn form action= =$_SERVER['PHP_SELF']; method=POSTrn table border=0 width=100%rn trrn td width=50%Clannaam tdrn td width=50% input type=text name=clannaamtdrn trrn trrn td width=50%Clantag tdrn td width=50% input type=text name=clantagtdrn trrn trrn td width=50%Website tdrn td width=50% input type=text name=websitetdrn trrn trrn td width=50%Omschrijving tdrn td width=50% input type=text name=omschrijvingtdrn trrn trrn td width=100% colspan=2p align=centerinput type=submit name=verzenden value=verzendentdrn trrn tablern form rn rn }rn rn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten .