login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tabel voorkomen

Offline master666 - 11/03/2005 17:07 (laatste wijziging 12/03/2005 10:35)
Avatar van master666Lid Hoe weet ik of een waarde in een tabel voorkomt? met if structuur?

greetings en bedankt

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00
Avatar van Metalhead HTML gevorderde gewoon met sql bedoel jernrnkomt er iets in de database voor met metal;rnselect count() from tabel where veld like '%metal%'rn(uit m'n hoofd, kan foutje bevatten)
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid ja maar hoe controleer of er zo'n rij bestaat met die waarde
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde SELECT COUNT(1) AS komtvoor FROM tabelnaam WHERE .......rnrnif(mysql_result($rQuery, 0, 'komtvoor') == 0)rn{rn komt niet voorrn}rnelsern{rn komt voorrn}
Offline master666 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van master666 Lid versta ik geen zak van kan je niet gewoon proberen selecteren met een normale select en dan via een if() controleren of er een record inzit, zoja, die info gebruiken, zonee, niets doenrnrnkomaan jongens ik heb deze echt nodig
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Anders zoek je 't even zelf uit httpwww.mysql.comrnBegin maar met lezen.
Avatar van master666 Lid weet nu echt niemand dit Het wordt toch constant gebruikt
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
jah, je krijgt de oplossing van CC maar je wilt ze niet lezen...rnrnwat er in de where staat van je query kontroleert of er de waarde wel aan je eisen voldoet.rnmet het eerste deel van de query zul je weten of er wat instaat... (count betekend tel!!!!!!!)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Hehe, jij kan ook geen 10 halen voor een toets op school zonder er iets voor te doen of ervoor te leren.rnrnZoek een cursus PHP en MySQL...
Avatar van master666 Lid @CC ow jawel, het heet spiekbriefje en het ligt op m'n schoot!rnrnik heb al overal gezocht, maar nog niets gevonden en ik snap niet hoe dit werktrnrn[code]SELECT COUNT(1) AS komtvoor FROM tabelnaam WHERE .......rnrnif(mysql_result($rQuery, 0, 'komtvoor') == 0)rn{rn komt niet voorrn}rnelsern{rn komt voorrn}[code]
Offline flance - 30/11/1999 00:00
Avatar van flance HTML interesse Oke. als je dat niet snapt doen we het even stap voor stap.rnJe wilt dus een query maken die het aantal rijen telt waarin een bepaalde waarde in een bepaalde kolom van een bepaalde tabel voor komt.rnDan heb je dat aantal gekregen en ga je kijken of dit meer dan 0 is, als dat zo is komt het dus voor. In de praktijk ziet het er dus zo uit. Er staat veel commentaar bijrn[code]rnrn$rQuery = mysql_query(SELECT COUNT(1) AS komtvoor FROM tabelnaam WHERE kolomnaam='waarde') or die(mysql_error()); selecteerd het aantal 'waarde' in kolom 'kolomnaam' van de tabel 'tabelnaam' en benoem dit als komtvoorrnrnDan zouden we moeten kijken hoeveel dit nu eigenlijk is. Daarvoor gebruiken we de functie mysql_result(). We zetten het aantal dan even in een variabele zodat we later makkelijk kunnen controleren.rn$iAantal = mysql_result($rQuery, 0, 'komtvoor');rnrnDan gaan we controleren of dat aantal wel groter dan 0 isrnif ($iAantal 0) als aantal groter is dan 0rn{rn het komt dus voor, hier je codes verderrn}rnelse het aantal is dus kleiner of gelijk aan 0 (theoretisch, in de praktijk dus gewoon 0)rn{rn hier je code voor als de zoekterm niet voorkomtrn}rnrn[code] rnAls je het wat minder strak wilt maken (dus als je zoekt op hal, dat hallo ook geselecteerd word) moet je de query van MetalHead gebruiken. Ik denk dat het zo wel duidelijk is )
Avatar van master666 Lid dank je, zo snap ik het idd heeel wat beter, ik denk wel dat het nu zal lukken en anders hoor je wel nog van me^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s