login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meerdere checkboxen activeren/deactiveren

Offline merlin_nl - 10/03/2005 12:03
Avatar van merlin_nlPHP interesse Ik heb een probleempje.
Ik wil een ledenlijst weergeven (dat lukt)
met daarin een aanvink optie (checkbox)
echter stel ik wil in plaats van alleen inschakelen ook kunnen uitschakelen.
kortom ALLE changes moeten doorgevoerd worden.
ik snap het principe foreach, maar nu moeten alle veranderingen gelezen worden en niet alleen 'True'...

iemand misschien een idee ?

http://www.roethof.net/external/checkbox.jpg

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Niet aangevinkte checkboxen worden in het geheel niet gepost, dus je zult dan je ledenlijst er langs moeten leggen om te kijken welke checkboxen niet aangevinkt zijn, of iets met hidden velden moeten doen voor het geval je een checkbox niet hebt aangevinkt, maar dat lijkt me niet makkelijker.
Offline merlin_nl - 30/11/1999 00:00
Avatar van merlin_nl PHP interesse dus een select form met janee lijkt me beter dan, echter zit je dan met userid en janee als waarde.. hoe geef ik die beiden door dan S
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert form method=postrnselect name=userresultid size=2rn option value=uit uitoptionrn option value=aan aanoptionrnselectrnrnformrnrnforeach($_POST as $key=$waarde)rn {rn if(substr($key,0,4)=='user') een janee antwoordrn {rn rn }rn else een andere waardern {rn rn }rn }rn
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Dan kun je beter met radio-buttons werken lijkt me... Scheelt de helft in klik-werk ).rnrninput type=radio name=user_88 value=jup rninput type=radio name=user_88 value=nope rnrn$_POST tags die beginnen met user exploden op _, het tweede array-item bevat dan je user-id.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.152s