login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2 tabellen

Offline nathanael - 08/03/2005 16:51 (laatste wijziging 08/03/2005 17:17)
Avatar van nathanaelGouden medaille

HTML gevorderde
Hallo

ik wil graag dat mijn php-code 2 tabellen in 1 keer selecteert.

ik zat eerst te denken aan:

$sql = mysql_query("SELECT * FROM html, css (deze 2 tabellen) ORDER BY id LIMIT 5");

Maar dit werkt niet

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Waarom niet 2 aparte while lussen Dat wil toch net zo goed imo
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert Als je mijn script gebruikt is dat eenvoudigrnrnhttpwww.sitemasters.bepagina=scriptsscripts&cat=29&id=545rnrn[code]phprnrnif($dat1 = Select(SELECT titel,datum,auteur FROM html ORDER BY id DESC LIMIT 5) && $dat2 = Select(SELECT titel,datum,auteur FROM css ORDER BY id DESC LIMIT 5))rn{rn$count = (count($dat2) == count($dat1) count($dat1) 0);rnif($count == 0)rn{rnecho De 2 arrays bevatten niet evenveel elementen!;rn}elsern{rnfor($key = 0; $key $count; $key++)rn{rnecho 1 , $dat1[$key], 2 , $dat2[$key];rn}rn}rn}rn}elsern{rnecho er is niets gevonden!;rn}rnrn[code] rnrndit is dan met error handling.rnik weet niet of je dit bedoelt (en of het werkt ), maar zo print hij steeds de html en css na elkaar. rnrnEDITrnJe databasestructuur is niet goed, daarom is het ook zo lastig. Je zou het in 1 tabel moeten zetten, met dan de volgende dingenrnIDrntypernauteur, etcrnrnen dan een tabel typenrnIDrnnaam
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend $obj = mysql_fetch_assoc($sql, $sql2)rnrndat slaat natuurlijk nergens op, je kunt maar van 1 result set tegelijk een rij uitlezen.rn[quote]Nee dat is niet goed, want ik wil graag de laatste 5 posts uit die 2 tabellen in een (html) tabel zetten[quote] Kun je dat misschien iets beter uitleggen. Anders kunnen we alleen maar suggesties geven en krijg je nog geen direct antwoord.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s