login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

INSERT pagina vraagje

Offline Fredjex - 21/09/2004 15:16
Avatar van FredjexNieuw lid Beste mensen!

Ik gebruik INSERT en voeg zo iets toe in mijn dbase tabel. Heel fijn allemaal, alleen wil ik nu graag dat deze automatisch een nieuwe pagina aanmaakt waarbij de gegevens tevoorschijn komen die je net toegevoegd hebt, zodat een gebruiker niet de hele tijd zelf een pagina aan moet maken met ingewikkelde PHP codes.

Wie kan mij helpen?! Het is voor een soort CMS (knowledgebase)

Aljan

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 21/09/2004 15:55
Avatar van Thomas Moderator Je kan in de url van je pagina variabelen zetten, bijvoorbeeld
gegevens.php?item=2
In de pagina schrijf je bijbehorende code die alle gegevens van item 2 (wat dat dan ook moge zijn) afdrukt.

Als je een admin (of publieke) pagina hebt waar je deze items toevoegt, kun je na submitten een soort van redirect maken naar je gegevenspagina met het laatste toegevoegde item.

Met de functie mysql_insert_id() kun je (net na een INSERT-query) de 'key' van het zojuist ingevoerde item opvragen.
De waarde van de opgevraagde key kun je in deze redirect gebruiken om naar de pagina met het zojuist ingevoerde item te verhuizen.
Offline Fredjex - 21/09/2004 16:25
Avatar van Fredjex Nieuw lid Bedankt!

Maar wat ik precies bedoel is dat ik met een formulier iets in mijn tabel voeg, deze maakt ergens een linkje aan en je vult hier tekst in. Als je op dit linkje klikt komt deze tekst tevoorschijn in de TD ernaast. Dit moet je telkens weer kunnen doen. Telkens nieuwe pagina's, maar de vorige link en pagina moet ook blijven!

Dus je moet niet net "na" je iets geinsert hebt deze te zien krijgen, maar na een volgende insert moet je deze ook weer kunnen zien...

Aljan
Offline Thomas - 21/09/2004 16:32 (laatste wijziging 21/09/2004 16:33)
Avatar van Thomas Moderator Dat kun je toch altijd doen door naar het juiste item te gaan ?
Je kan in gegevens.php ook een soort van navigatiemenu aanmaken waarmee je naar de verschillende items kunt navigeren ?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s