login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

COUNT(*)

Offline qubus - 07/03/2005 14:45
Avatar van qubusLid Ik ben bezig met een statitstieken script, waar ik onder andere het gemiddeld aantal bezoekers per uur in wil weergeven.
Ik heb een tabel met daarin de kolommen: date, dag, week, maand, jaar, amount en uur. De kolom 'uur' bevat het aantal keer in dat uur dat er een bezoeker is geweest. Nu wil ik deze gegevens wegschrijven in een andere tabel, waar ik kolommen a t/m x heb. Dus in a moet het aantal bezoekers tussen 00:00 en 00:59 uur komen, in kolom b tussen 01:00 en 01:59, enz. Ik heb de volgende code.
  1. $sql = mysql_query("SELECT date, dag, week, maand, jaar FROM today");
  2. $res = mysql_fetch_array($sql);
  3.  
  4. if ($res['dag'] != $dag){
  5. $aantal = mysql_num_rows($sql);
  6. $sql2 = mysql_query("INSERT INTO stats (id, date, amount, dag, week, maand, jaar) VALUES ('', '".$res[0]."', '".$aantal."', '".$res['dag']."', '".$res['week']."', '".$res['maand']."', '".$res['jaar']."')"); //gegevens van de vorige dag wegschrijven
  7. // aantal bezoeken per uur opzoeken en wegschrijven
  8. $sorteren = mysql_query("SELECT COUNT(*) AS sorteren, uur FROM today GROUP BY uur");
  9. $naam = array("a", "b", "c", "d", "e", "f", "g", "h", "i", "j", "k", "l", "m", "n", "o", "p", "q", "r", "s", "t", "u", "v", "w", "x");
  10. while($rij = mysql_fetch_assoc($sorteren))
  11. {
  12.  
  13. $kolom_naam = $naam[$rij['uur']];
  14. $datumcheck = date($res[0]);
  15. $in = mysql_query("UPDATE stats SET ".$kolom_naam." = '".$rij['sorteren']."' WHERE date = '".$datumcheck."')");
  16. }
  17.  
  18. $sql3 = mysql_query("DELETE FROM today"); // dag gegevens legen
  19. }

Het lukt me niet, kan iemand me op weg helpen?

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s