login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wachtwoord vergeten

Offline Bart - 06/03/2005 09:01
Avatar van BartPHP expert Hallo,
Ik ben bezig met een ledensysteempje maar nu wil ik een forgotpass.php, hoe kan ik dit doen?
Ik weet dat als diegene een mail krijgt en op een link drukt dat het wachtwoord dan gereset wordt, omdat er gebruik gemaakt wordt van md5() maar hoe moet dit precies met code?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert [code]phprnfunction randstr($length, $hash = abcdefghijklmnopqrstuvwxyz) {rn $strlength = strlen($hash);rnrn $string = ;rn for($i = 0; $i $length; $i++) {rn $random = rand(0, $strlength) - 1;rnrn $string .= substr($hash, $random, 1);rn }rnrn return $string;rn}rnrn$sNieuw = randstr(6);rn$sBericht = 'blablalba, je nieuwe wachtwoord is '.$sNieuw.'br ';rnmysql_query(UPDATE `leden` SET `pass` = '.md5($sNieuw).' WHERE `id` = .$_SESSION['id']);rnecho 'gewijzigd';rnrn[code]rnhttpwww.sitemasters.bepagina=scriptsscripts&cat=28&id=317
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert Ik bedoelde eigenlijk hoe ik het kan beveiligen dat niet iedereen een wachtwoord kan resetten van een ander account..
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ja, de ander zijn email-adres niet vrijgeven, dat is dan de enige oplossing. En dan een report systeem maken ofzo, als iemand dat express doet, en dan ip ban geven ofzoiets dergelijks.
Offline remcobers - 30/11/1999 00:00
Avatar van remcobers PHP expert geheime vraag
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen nope,rnrne-mail sturen naar het lid met daarin een code. Het lid kan dan op een linkje klikken en de code ingeven (of via url meegeven), en een nieuw wachtwoord kiezen...
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Jup, of het nieuwe wachtwoord wordt dan random gegenereerd.rnrnDusrnJe bent je wachtwoord kwijt, door ergens in een lostpass-formulier je email-adres in te vullen wat aan jouw account is gekoppeld zal er een mailtje naar dat accout gaan met daarin een linkje naar een reset-pagina (bijv. reset.phphash=4247529b2k5jk5h252kh52o4 - deze reset-hash sla je op bij het account van die persoon)rnWanneer die pagina wordt bezocht, wordt gecontroleerd of die hash bestaat - het wachtwoord van dat account wordt dan gereset en er wordt dan bijvoorbeeld een nieuw mailtje gestuurd naar die persoon met het nieuwe wachtwoord.rnrnVoor die hash gebruik ik gewoon md5(time()) - er is toch niet na te gaan op welk tijdstip iemand precies aangaf dat hij zij zijn haar password kwijt was...
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde gewoon e-mailtje naar het lid sturen met daarin zijnhaar password
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert En als ik bijvoorbeeld jou haat dan, dan doe ik jou email en dan wordt je wachtwoord zo gereset...rnDus je moet et bevestigen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s