login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ik wil wijzig.php

Offline burdy92 - 03/03/2005 20:29
Avatar van burdy92HTML interesse kijk ik heb een loginscript gebouwd in www.bernostyle.nl, maar nu wil ik er een wijzig.php bij want zodra ze ingelogd zijn dat ze dan hun profiel kunnen wijzigen.. dat je wat je in de database hebt staat kunt wijzigen doormiddel van php, een formulier:P kan iemand helpen? alvast bedankt!

24 antwoorden

Gesponsorde links
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid ja, ik kan helpen, wat heb jer voor over
Offline burdy92 - 30/11/1999 00:00
Avatar van burdy92 HTML interesse hmmz wat wil je moet ik geld betalen als dat moet laat dan ma zitten.. ik wil best wat voor je doen maar geen geld of wat er mee temaken heeft
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je moet op deze site eens zoeken naar wat tutorials ivm het verzenden van formulieren en sql.rnrnOm gegevens te wijzigen heb je een update instructie nodig. Je sql zal dus iets zijn in de aard van UPDATE tabel SET veld=waardernrnDe oude waarden moet je eerst in een formulier tonen dus eerst met een select de waarden uit de database halen en deze in de velden zetten input type=text value=php echo $waarde; rnMeer is er niet aan want de waarden die je wijzigt in het formulier verzend je naar de pagina die de update instructie bevat en die moet dan alles in de database gaan bijwerken.
Avatar van burdy92 HTML interesse trouwens ik moet even wat zeggen, ze zijn hier veel aardiger dan op andere website's.. serieus;) ik ben op heel wat site's geregistreerd maar dit is tog 1 van de beste website;)
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ja kijk ik kan op 5 minuten je script gans maken maar daar heb je zelf niets aan het is beter dat je hier zelf ff op zoekt zodat je er iets over bijleerd. De werking heb ik je reeds uitgelegd dus je weet +- in welke richting je moet gaan zoeken. Op de site hier vind je alles wat je nodig hebt.
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid ik heb niets gezegd over geld, maar je zou idd beter een tuto lezen en zelf leren zo'n systeem te maken veel leerrijker
Avatar van burdy92 HTML interesse bedankt voor de hulp! ik ga meteen naar de tuts hier kijkenp
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde motivatie, daar houden we van!D
Avatar van burdy92 HTML interesse sorry maar heb het nog niet echt gevonden.. kan iemand me een uitleggen hoe dat meot doen ik heb wel veel gekeken naar tuts en scripts (misschien zie ik wat over het hoofd) maar vind het nog steeds niet. alvast bedankt
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend httpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=6&id=78rnrnhttpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=6&id=169rnrnIk denk dat je dan wel een aardig eind ben
Avatar van burdy92 HTML interesse HARDSTIKKE BEDANKT IK DENK DAT IK hier wel wat aan heb ;)))DD
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend ps de edit knop zit links onder je bericht ;)
Avatar van burdy92 HTML interesse trouwens kom dr nog niet uit sorry thajunk, ik ben soms nogal dom maar kan iemand me nu het script geven ben al ongeveer een 3 weken bezig met alleen WIJZIG.PHP ( dus wil iemand alstublieft het script geven.. hardstikke bedankt
Offline Dennisvb - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde Proberen proberen. Ga eerst alles op papier zetten wat er moet gebeuren, bijvoorbeeldrnrn[code]rnals men klikt op submit, danrnrnhaal gegevens op uit databasernrnprint een formrn[code]rnetc.rnrnLater ga je kijken welke functies je moet gebruiken, want je zult echt eerst zelf moeten doen. Wanneer je er helemaal niet uitkomt (niet meteen zeggen) dan kan je her [i]gedeelten[i] van je script posten (met foutmelding erbij) zodat wij je kunnen helpen.
Offline burdy92 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van burdy92 HTML interesse ik heb al wel een klein scriptje gevonden,.. maar dan kom je nix te zien.rn[code]rnsession_start();rnrnrnif(session_is_registered('gebruikersnaam')){rnrequire(config.php);rnrn$query = mysql_query(SELECT FROM bsusers WHERE id = '$memberid');rnif(!$submit){rnrnwhile($object = mysql_fetch_object($query)){rnrnform method=POST action= echo $PHP_SELF rn input type=hidden name=submit value=1rn Naambrrn input type=text name=naam size=30 value= echo $object-naam rn brrn E-mailbrrn input type=text name=naam2 size=30 value= echo $object-email rn brrn Website brrn input name=website type=text id=website value= echo $object-website size=30rn brrn Avater brrn input name=avater type=text id=avater value= echo $object-avater size=30rn brrn brrn brrn input type=submit value=Opslaan input type=reset value=Resetprnformrnrn}rn}rnelse{rnmysql_query(UPDATE bsusers SET naam='$naam', email='$email', website='$website', avater = '$avater' WHERE id = '$memberid') or die(mysql_error());rnrnecho Gegevens & Wachtwoord zijn succesvol gewijzigd, log nu opnieuw in met je nieuwe wachtwoord...brbra href=login.phpLog ina;rnsession_destroy();rn}rnrnrequire(config.php);rn}rnelse{rnmysql_query(UPDATE bsusers SET naam='$naam', email='$email', website='$website', avater = '$avater' WHERE id = '$memberid') or die(mysql_error());rnecho Gegevens zijn succesvol opgeslagen...;rn}rnrn[code] dit werkt niet... want dan ga je nar de url wqaark het heb geupload en dan kom je wit beeld tezien (heb wel php odnersteuning hoor;))rn
Offline eric - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van eric HTML interesse Dat script werkt vast wel maar jij begrijpt het volgenmsij niet. Dit script werkt met sessies, systeem wat jij gebruikt moet dus ook sessies gebruiken en anders moet je het script aanpassen. rnrnEdit En je moet dan natuurlijk wel ingelogt zijn als je de url intypt anders werkt je sessie nog niet P
Avatar van burdy92 HTML interesse kan iemand me plzz een script geven die gegevens in de database kan wijzigen (dat kan dan alleen als je ingelogd bent). het loginscript zit zo je kunt je aanmelden, dan inloggen en je hebt je eigen profiel en daaarbij hoiort zeker wijzig.php dat je je gegevens kunt wijzigen;) en dat wil ik dus ook.. kan iemand me een script geven ben namelijk al heel lang bezig!
Offline eric - 30/11/1999 00:00
Avatar van eric HTML interesse Doe eens wat meer moeite... Als je sessies gebruikt kun je het script hierboven gewoon gebruiken. En anders haal je het gedeelte van de sessies eruit en zet je jouw beveiliging daar neer.
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Ja, het is overduidelijk dat je dit script gewoon van een site geplukt hebt en dan maar geplakt, en gehoopt dat het zou werken. Moest het niet zo zijn zou je in het begin niet gevraagd hebben om een script... dus leer eerst php en mysql, dan kan je zelf een script maken en leer je er van bij. Als je zomaar klakkeloos gaat kopiëren ga je het nooit kunnen.
Avatar van burdy92 HTML interesse ik kopieer neit allesrnhet loginscript heb ik voor 70% zef gemaakt;)rn
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner @burdy92rnAls je dit script gaat gebruiken (werkend krijgt) wijzig dan in ieder geval deze dingenrnrnif (!$submit) moet wordenrnif ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST' )rnrn$PHP_SELF moet wordenrn$_SERVER['PHP_SELF']rnrnlees hiervoor eens een tut over superglobalsrnrnverderrnwhile($object = mysql_fetch_object($query)){rngebruik ipv hiervan mysql_fetch_assoc omdat dit sneller is!rnrnen gebruik betere namen voor je query'srnrnzoietsrnrn[code]rnrnsession_start();rnrnrnif ( isset ( $_SESSION['gebruikersnaam'] ) )rn{rn require(config.php);rnrn $qGegevensOphalen = mysql_query ( SELECT FROM bsusers WHERE id = .$memberid );rnrnif ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] != 'POST')rn {rnrn while ( $rGegevensOphalen = mysql_fetch_assoc ( $qGegevensOphalen ) )rn {rn rn form method=POST action==$_SERVER['PHP_SELF']; rn input type=hidden name=submit value=1rn Naambrrn input type=text name=sNaam size=30 value==$rGegevensophalen['naam']; rn brrn E-mailbrrn input type=text name=sNaam2 size=30 value==$rGegevensophalen['email']; rn brrn Website brrn input name=sWebsite type=text id=website value==$rGegevensophalen['website']; size=30rn brrn Avater brrn input name=sAvater type=text id=avater value==$rGegevensophalen['avater']; size=30rn brrn brrn brrn input type=submit value=Opslaan rn input type=reset value=Resetrn formrn rn } rn }rn elsern {rn $qGegevensWijzigen = UPDATE bsusers SET naam='$naam', email='$email', website='$website', avater = '$avater' WHERE id = .$memberid;rn if ( !$qGegevensWijzigen = mysql_query ( $qGegevensWijzigen ) ) rn { rn echo Er is een probleem opgetreden bij het selecteren van de data uit de gegevens tabelbrn; rn } rn elsern {rn echo Gegevens & Wachtwoord zijn succesvol gewijzigd, log nu opnieuw in met je nieuwe wachtwoord...brbra href=login.phpLog ina;rn session_destroy();rn }rn }rn}rnelsern{rn$qGegevensWijzigen = UPDATE bsusers SET naam='$naam', email='$email', website='$website', avater = '$avater' WHERE id = .$memberid;rn if ( !$qGegevensWijzigen = mysql_query ( $qGegevensWijzigen ) ) rn { rn echo Er is een probleem opgetreden bij het selecteren van de data uit de gegevens tabelbr; rn } rn elsern {rn echo Gegevens zijn succesvol opgeslagen...;rn }rn}rnrnrn[code]rnrnIk hoop dat je nu ziet wat ik bedoel. Verder vind ik het een vreemd script.s
Avatar van burdy92 HTML interesse ik heb zelf wat gemaaktrnphp session_start();rnrninclude(config.php);rnif($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){rn$query = UPDATE `bsusers` SET `gebruikersnaam`='$gebruikersnaam',`email`='$email',`website`='$website',`avater`='$avater' WHERE `gebruikersnaam`=' . $_SESSION['gebruikersnaam'] . 'rnmysql_query($query, $db) or die(mysql_error());rn}else{ rnrnform name=form1 method=post action= $_SERVER[PHP_SELF] rn Gebruikersnaam rn input name=gebruikersnaam type=text id=gebruikersnaam value= echo $object-gebruikersnaam rn brrn E-mail rn input name=email type=text id=email value= echo $object-gebruikersnaam rn brrn Website rn input name=website type=text id=website value= echo $object-gebruikersnaam rn brrn Avater rn input name=avater type=text id=avater value= echo $object-Avater rn brrn input type=submit name=Submit value=Submitrn input type=reset name=Submit2 value=Resetrnformrn }rnrnrnrnrnkijk dit heb ik dus gemaakt.. kan iemand uitleggen hie ik dit goed kan maken want iemand heeft verteld dat er nog geen variabelen inzit;)
Offline cloudstrife - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van cloudstrife PHP beginner Bij je echo van de waarde ben je over al ; vergeten.rn' . $_SESSION -- . na en voor die variabele hoeft volgens mij niet.
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner NETJES scriptenrnrnWaarom al die ` en enkele quotes om die namen in je query rn[code]rn$query = UPDATE `bsusers` SET `gebruikersnaam`='$gebruikersnaam',`email`='$email',`webrnsite`='$website',`avater`='$avater' WHERE `gebruikersnaam`=' . $_SESSION['gebruikersnaam'] . 'rn[code]rnen achter ' . $_SESSION['gebruikersnaam'] . ' ben je een ; vergeten.rn=============rnwaar komt die $db vandaan uit je queryrn[code]rnmysql_query($query, $db) rn[code]rn=================rnJe gebruikt rn[code]rnvalue= echo $object-gebruikersnaam rn[code]rnrnmaar hoe wil je dat tonen als je helemaal geen while lus hebt staanrnen al zou die daar staan dan zou je nog steeds gebruik maken van mysql_fetch_object ipv mysql_fetch_assoc.!rnrn[code]rnphp session_start();rnrninclude ( config.php );rnrnif ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' ) wanneer er op de submit knop is gedruktrn{rn$qGegevensOphalen = UPDATE bsusers rn SET gebruikersnaam = $gebruikersnaam,email = $email,website = $website,avater = $avater rn WHERE gebruikersnaam = ' . $_SESSION['gebruikersnaam'] . ';rn if ( !$qGegevensOphalen = mysql_query ( $qGegevensOphalen ) ) rn { rn echo Er is een probleem opgetreden bij het selecteren van de data uit de gegevens tabelbrn; rn } rn}rnelsern{rnwhile ($rGegevensTonen = mysql_fetch_assoc($qGegevensOphalen)) rn { dmv while lus gegevens uit database halen en weer gevenrn rn form name=form1 method=post action= $_SERVER[PHP_SELF] rn Gebruikersnaam rn input name=gebruikersnaam type=text id=gebruikersnaam value==$qGegevensOphalen['gebruikersnaam']; rn brrn E-mail rn input name=email type=text id=email value==$qGegevensOphalen['email']; rn brrn Website rn input name=website type=text id=website value==$qGegevensOphalen['website']; rn brrn Avater rn input name=avater type=text id=avater value==$qGegevensOphalen['avater']; rn brrn input type=submit name=Submit value=Submitrn input type=reset name=Submit2 value=Resetrn formrn rn } while lus afsluitenrn} else lus afgeslotenrnrn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.439s