login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

foutje, maar zie het niet

Offline Johaninho - 28/02/2005 21:35 (laatste wijziging 28/02/2005 21:38)
  1. <?php
  2. $redirect = "index2.php";
  3. if(isset($_POST['submit']))
  4. {
  5. $resultaat = mysql_query("SELECT * FROM leden WHERE nickname = ".$_POST['naam']);
  6. $gegevens = mysql_fetch_array($resultaat);
  7.  
  8. if($gegevens['nickname'] != $_POST['naam']);
  9. {
  10. echo 'foute nickname' ;
  11. }
  12. else if(md5($_POST['paswd']) == $gegevens['wachtwoord'])
  13. {
  14. $_SESSION['user'] = $_POST['naam'];
  15. $_SESSION['level'] = $gegevens['level'];
  16.  
  17. header("Location: " .$redirect);
  18. }
  19. else
  20. {
  21. echo 'fout wachtwoord';
  22. }
  23. }
  24. ?>

na edit mss ook de form:
  1. <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF; ?>">
  2. <input type="text" size="12" class="text" name="naam" id="naam" /><br />
  3. <input type="password" size="15"class="text" name="paswd" id="paswd" /><br />
  4. <input type="button" name="submit" value="Login" id="submit"/>
  5. </form>

als ik deze ff test dan geeft hij een fout op de regel waar ik mn paswoord ga controleren, al komen de namen die ik gebruik alsook de namen in de db overeen. Iemand die mn fout hier ziet? (regel 13 hier denk ik)

Dank bij voorbaat.[code]

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
$resultaat = mysql_query(SELECT FROM leden WHERE nickname = '.$_POST['naam'] .');rnrnmoet dat niet zo zijnrndacht dat je bij waardes altijd tussen single (of double) quotes moest zetten
Offline remcobers - 30/11/1999 00:00
Avatar van remcobers PHP expert [code]else if(md5($_POST['paswd']) == $gegevens['wachtwoord'])[code] Aan elkaarrn[code]elseif(md5($_POST['paswd']) == $gegevens['wachtwoord'])[code]
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
Je hebt een puntkomma staan, na je 2e if.rn[code]if($gegevens['nickname'] != $_POST['naam']);[code]rnDat hoortrn[code]if($gegevens['nickname'] != $_POST['naam'])[code]rnte zijn.rnrn@remcobers die elseifelse if maakt nix uit.rnDat werkt gewoon, met en zonder spatie)
Offline Johaninho - 30/11/1999 00:00
Avatar van Johaninho Nieuw lid thnx rensjuh...rnrnNu tweede probleem is dat wnr ik een verkeerde naam ingeef hij niet echoot wat ik wil dat er gebeurd... er wordt gewoon weg niks ge-echoot... rnIemand enig idee waaromrnrn
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
[code]$resultaat = mysql_query(SELECT FROM leden WHERE nickname = '.$_POST['naam'].');[code]rnOm een string horen quotes te staan, weet niet of het dat is hier...rnrnEn gebruik foutafhandeling.rnrn[code]if(!$resultaat = mysql_query(SELECT FROM leden WHERE nickname = '.$_POST['naam'].'))rn{rn echo De query kan niet worden uitgevoerd!BR;rn echo MySQL_Error().BR;rn echo MySQL_Errno();rn} elsern{rn de rest van je codern}rn[code]rnrnZo krijg je misschien een error van MySQL, als je query niet klopt.
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde session_start() [b]MOET[b] altijd helemaal aan het begin van de pagina staan.
Avatar van Johaninho Nieuw lid mja... foutafhandeling... is het mogelijk binnen de combinatie van php en mysql zowel een try catch (zoals bij java) voor php te doen en exceptionhandling voor mysql (ma dan zoals in oracle ofzo, allaz RAISE EXCEPTION... )rnrnondertussen zoek ik verder want de strings quoten heeft ni echt voor oplossing gezorgt jammer genoeg, toch bedankt!rnrngrtz
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frisbee HTML beginner session_start() hoeft niet perse helemaal aan het begin te staan.. het gaat er alleen om dat er voor de session_start() niks naar de browser gestuurd is.. je mag een heel script ervoor uitvoeren zolang er maar geen echo() in voor komt
Avatar van prorsoft PHP gevorderde in dit geval komt er dus wel echo voor
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frisbee HTML beginner in dit geval wel ja.. maar jij zei dat session_start() altijd bovenaan je script moet staan
Avatar van Johaninho Nieuw lid [code]rn phprn $redirect = index2.php;rn if(isset($_POST['submit']))rn {rn if(!$resultaat = mysql_query(SELECT FROM leden WHERE nickname = '.$_POST['naam'] .'))rn {rn echo De query kan niet worden uitgevoerd!BR;rn echo MySQL_Error().BR;rn echo MySQL_Errno();rn }rn elsern {rn $gegevens = mysql_fetch_array($resultaat);rn rn if($gegevens['nickname'] != $_POST['naam'])rn {rn echo foute nickname;rn }rn elseif(md5($_POST['paswd']) == $gegevens['wachtwoord'])rn {rn session_start();rn $_SESSION['user'] = $_POST['naam'];rn $_SESSION['level'] = $gegevens['level'];rn rn header(Location .$redirect);rn }rn elsern {rn echo fout wachtwoord;rn }rn }rn }rn elsern {rn rn form method=post action=php echo $PHP_SELF; rn input type=text size=12 class=text name=naam id=naam br rn input type=password size=15class=text name=paswd id=paswd br rn input type=button name=submit value=Login id=submitrn formrn phprn }rn rn[code] rnrndit heb ik zover... toch gebeurt er niets...rnhttpwww.j-design.be (nog in ontwikkeling)rnAls test mag je test gebruiken zowel voor usernaam als pwrnrndat is het juiste. Hierbij gebeurt ook ni de redirect, en als je verkeerd ingeeft krijg ik ook geen boodschap te staan. Nogthans bij mn vorige versie had ik hier geen problemen mee s
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ik zei het toch; het session_start() moet meteen na het php staan.
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Misschien moet je van type=button type=submit maken DrnVerder staat size=15class=text aan elkaar in je password-veld - ik weet niet of dat problemen oplevert. Heb je $_POST wel eens bekeken en vergeleken met de gegevens in je database... Misschien is er iets fout gegaan met je hash ofzo.
Offline Johaninho - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Johaninho Nieuw lid Thnx FangorN, eindelijk is het probleem gevonden. Blijkbaar heb k meer probs met htmldetails dan met php rnrnna editrnrnmja funny script opzich word uitgevoerd na fangorn's oplossing. Maar k krijg volgende foutmeldingrn[code]rnWarning Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at capachehtdocsj-designindex.php9) in capachehtdocsj-designindex.php on line 232rnrnWarning Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at capachehtdocsj-designindex.php9) in capachehtdocsj-designindex.php on line 232rnrnWarning Cannot add header information - headers already sent by (output started at capachehtdocsj-designindex.php9) in capachehtdocsj-designindex.php on line 236rn[code]rnheb in begin van page ob_start(); staanrnen heb ook zitten spelen met de plaats van de session_start(); maar het maakt niet uit waar deze staat, de fouten blijven het zelfde.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend Slechte uitleg httpwww.sitemasters.bepagina=faqfaq&cat=foutmeldingen#err_1rnrnBetere uitleg httpwww.phpfreakz.nlartikelen.phpaid=109
Offline riekele - 30/11/1999 00:00
Avatar van riekele PHP beginner heb je misschien een enter bovenaan staan
Avatar van prorsoft PHP gevorderde heb je cookies in de browser misschien uit staan
Avatar van Johaninho Nieuw lid Opgelost, nadat ik session_start(); EN ob_start(); helemaal bovenaan heb gezet (en vooral die laatste zit me een beetje dwars, is dit eigenlijk geen vorm van onzuivere programmacode)rnrnGrtz,rnrnJ.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s