login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

INSERT INTO

Offline qubus - 28/02/2005 21:21
Avatar van qubusLid Kan iemand me zeggen wat er fout is aan onderstaande code?
  1. $sql = mysql_query("INSERT INTO browser (id, name, amount) VALUES ('', '".$browser_name."', 1)");

Als er in de tabel 'browser' nog geen rijen staan, zet hij er netjes de juiste gegevens in. Als hij dit echter één keer heeft gedaan, doet hij het geen tweede keer 
Iemand een oplossing? 

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[code]phprn$sql = mysql_query(INSERT INTO browser (name, amount) VALUES ('.$browser_name.', 1));rn[code]rnrndat is al 1 iets, die id moet je niet meegevenrnmaar WAT is precies je vraagrnik snap het nietrnkan je mss iets duidelijker stellen met verschillende stappen, wat je wilt etc
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde is de tabel wel goed ingesteld dan niet per ongeluk een veld op unieke waarden staan terwijl dat niet moetrnrnedit;; en de id moet je alleen niet meegeven als-ie op auto-value staat toch
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
@Metalheadtja, hij schrijftrn'' bij het meegeven aan ID, waaruit ik afleid dat het op auto_increment staat, anders is het stom om geen waarde mee te geven aan IDrnrn@qubusrnOok denk ik dat je iets wilt updaten (kan ik half en half afleiden), maar kan je aub het iets duidelijker stellen
Offline qubus - 30/11/1999 00:00
Avatar van qubus Lid Dat laatste rnBedankt Metalhead !!rnProbleem opgelost
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.205s