login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

list item vullen

Offline wickedsid - 28/02/2005 18:58
Avatar van wickedsidLid Hoi, ik ben momenteel bezig om mijn eigen interne site te maken om mijn dvd collectie bij te houden en wie ze geleend heeft en dergelijke.
maar ik zit met het volgende probleem. ik wil kunnen zoeken op genre ook.
dus
  1. <?php $details1 = "select * from film where Genre = '$genre'";
  2. $resultdetails1 = mysql_query($details1) or die(mysql_error());
  3. $detailsArray1 = mysql_fetch_array($resultdetails1);
  4. $rows = mysql_num_rows($resultdetails1);
  5. ?>

maar daarmee krijg ik enkel het eerste record dat als genre "Thriller" heeft. nu dacht ik het volgende :
  1. <?php if($rows > 0) {
  2. mysql_data_seek($resultdetails1, 1);
  3. print_r($detailsArray1);
  4. $detailsArray1 = mysql_fetch_assoc($resultdetails1);
  5.  
  6. }
  7. ?>

maar nog steed krijg ik enkel het eerste record. ook heb ik totaaaaaal geen idee hoe ik een list opvul met de items die hier staan. en als ik die lijst opgevuld krijg en ik duid een "titel" of film aan dan wil ik de gegevens laten verschijnen.
iemand beetje hulp?? veel gevraagd hé, maarja wil ook een goei site maken  

tnx alvast!!!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Lees even de basis SQL tutorials door.rn[code]phprn$details1 = select from film where Genre = '$genre';rn$resultdetails1 = mysql_query($details1) or die(mysql_error());rnwhile ($detailsArray1 = mysql_fetch_array($resultdetails1)) {rn print_r($detailsArray1);rn}rn[code]rnJe vroeg maar de informatie van de eerste rij op, en niet van de volgende.rnMet de while, vraag je de info telkens op tot er geen info meer is.
Offline wickedsid - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van wickedsid Lid mercikes twopeak, maar dan geeft em de eerste niet, en bij een ander genre waar er maar 1 instaat geeft em nix srnen kheb de tut's bekeken maar deze toch nie zien staan sorry)rnrn[b]Edit[b]rnok dat probleem is opgelost. kan iemand me nu nog zeggen hoe ik uit die list iets kan halenrndus ik heb al mijn titels in een lijst staan nadat op de zoek knop is gedrukt. nu wil ik het zo doen werken dat als ze nu een titel aanduiden in die list dat automatisch(!!!) alle info van dat record met die titel onderaan verschijnt....rnHELP!! rnrnrn[b]Admin Edit[b]rn[i]Je dient niet dubbel te posten, maar de bewerk knop te gebruiken, -5 bonuspunten betekent dat dus.[i]
Offline Stijn - 30/11/1999 00:00
Avatar van Stijn PHP expert bedoel je als ze gewoon erover gaan of al ze erop klikken op de titel
Offline wickedsid - 30/11/1999 00:00
Avatar van wickedsid Lid als ze op de titel in de list klikken. dus op het list-item klikken. maar niet op een knop duwen ofzo. gewoon de titel selecteren srn
Offline wickedsid - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van wickedsid Lid ok ben al wa verder denk ik, kheb het volgende alrnrn[code]rnrnselect name=LijstTitels size=4 id=LijstTitels onChange=php $nummerke =options[selectedIndex].valuern php rn if(isset($_POST['show'])){rn print($nummerke);rn $details1 = select from film where Genre = '$genre';rn $resultdetails1 = mysql_query($details1) or die(mysql_error());rn $rows = mysql_num_rows($resultdetails1);rn while ($detailsArray1 = mysql_fetch_array($resultdetails1)) {rn print(option value=);rn print_r($detailsArray1['ID']);rn print();rn print_r($detailsArray1['Titel'].br);rn print(option); rn } rn }rn selectrnrn[code]rnrnhoe kan ik nu da $nummerke ergens ophalen, want hij drukt nix af. ik kan zo toch de value(word hier de id van het record) ophalen hérnhoe kan ik die value nu gebruiken in ne select statement met een functie ofzornrngreetz
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s