login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uniek per dag

Offline Frederic - 28/02/2005 17:01
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Ik heb in mijn database zoiets zitten:
IP | DATUM
-----------
IP1 | 2005-02-28
IP2 | 2005-02-28

Nu onderzoek ik het aantal unieke IP's met
  1. $unieke_bezoekers_vandaag_sql = mysql_query("SELECT DISTINCT ip FROM site_bezoekers");
  2. $unieke_bezoekers_vandaag = mysql_result($unieke_bezoekers_vandaag_sql,0);
  3. echo $unieke_bezoekers_vandaag;
, en dat werkt perfect.
Echter, als ik er dit van maak (om het aantal unieke vandaag te doen) loopt het mis
  1. $dag = date("d",time());
  2. $maand = date("m",time());
  3. $jaar = date("Y",time());
  4. $datum = $jaar."-".$maand."-".$dag;
  5.  
  6. $unieke_bezoekers_vandaag_sql = mysql_query("SELECT DISTINCT ip COUNT(1) FROM site_bezoekers WHERE datum='$datum'");
  7. $unieke_bezoekers_vandaag = mysql_result($unieke_bezoekers_vandaag_sql,0);
  8. echo $unieke_bezoekers_vandaag;

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
grrrrrr...rn[quote]loopt het mis[quote]rnokrnzeer goed het loopt mis!rnrnDe bedoeling van het forum is eigenlijk wel om vragen te stellen.rnDus als je een vraag wilt stellen, stel ze dan (en ik raad je aan van de FAQ te lezen als je niet wilt dat je vraag onbeantwoord gelockt wordt!!!)rnrn
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde [quote]rnWarning mysql_result() supplied argument is not a valid MySQL result resource in[quote] rndat loopt er mis...rnMaar ik dacht dat het vrij logisch was dat als ik iets vroeg met slechts 1 query gepost dat het die query is die mis is s Maar ok, my bad

PHP ver gevorderde
je query heeft geen rijen, met als gevolg dat je er geen resultaten kunt uithalen.rnDe fout gebeurt niet in je query maar in de functie mysql_result()rnrnHet is voor ons ALTIJD nodig om meer info te krijgenrnscript deel; foutmelding; hoe weet je dat het een fout is (wat verwachtte je); op welke regel gebeurt de fout; en indien mogelijk nog meer info!rnrnOm je probleem op te lossen kun je best je query even uittesten in phpmyadmin (of gelijk welke mysql-client dat je gebruikt) tot je het goede resultaat verkrijgt.rnrnWat ik al verkeerd zie in de query[code]SELECT DISTINCT ip COUNT(1) FROM site_b[code] dit kan niet; je gaat hier twee verschillende dingen ophalenrndistinct iprncount(1)rnrncount(1) zal altijd 1 opleveren dacht ik ()rnTussen beide argumenten moet een komma staan!
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde jah ik wou eigenlijk gewoon dit script uitbreiden voor unieke ip's...rn[code]php rn $hits_vandaag_sql = mysql_query(SELECT COUNT(1) FROM site_bezoekers WHERE datum='$datum');rn $hits_vandaag = mysql_result($hits_vandaag_sql,0);rn echo $hits_vandaag;rn [code]

PHP ver gevorderde
dan maak je ervanrn[code]SELECT DISTINCT ip FROM site_b[code]rnJe doet dus gewoon die count(1) weg!
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde [code] $unieke_bezoekers_vandaag_sql = mysql_query(SELECT DISTINCT ip FROM site_bezoekers WHERE datum='$datum');rn $unieke_bezoekers_vandaag = mysql_result($unieke_bezoekers_vandaag_sql,0);rn echo $unieke_bezoekers_vandaag;rn[code] had ik allang geprobeerd, maar dan krijg ik gewoon een IP adres te zien srnergens klopt het toch niet, want ik moet het toch ook laten tellen
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Je kan best verschillende IP's tellen hoor, je moet wel groeperen op dag lijkt mij.
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde gewoonweg GROUP BY datum volstaat
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Heeft iemand enig idee hoe dit te combineren (eerste script werkt, maar telt het aantal hits)rn[code]php rn $top_dag_uniek_sql = mysql_query(SELECT DATE_FORMAT(datum, '%d-%m-%Y') AS top_datum, COUNT() AS aantal FROM site_bezoekers GROUP BY top_datum ORDER BY aantal DESC LIMIT 1 );rn while($top_dag_uniek_rij = mysql_fetch_assoc($top_dag_uniek_sql))rn { rn $datum_top_dag_uniek = $top_dag_uniek_rij['top_datum'];rn $aantal_top_dag_uniek = $top_dag_uniek_rij['aantal'];rn }rn echo $datum_top_dag_uniek. (.$aantal_top_dag_uniek.);rn [code]rnmetrn[code]SELECT DISTINCT ip FROM site_bezoekers[code]
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator [code]SELECT COUNT(DISTINCT IP), DATE_FORMAT(datum, '%d-%m-%Y') AS datumrnFROM site_bezoekersrnGROUP BY datum[code]
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen maak van je veldje date (in mysql)rnrnDan ga je gewoon selectje doen he )rn(SELECT ip FROM tabel WHERE date=' . $datum . ')rnkrijg je alle IP-adressen van de bezoekers die er die dag geweest zijn...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.203s