login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

select values uit een database halen

Offline riekele - 26/02/2005 15:48
Avatar van riekelePHP beginner is het mogelijk om met php dat je in een <select> waardes van een database uitleest? ik bedoel dus dat als je in je database de categorieën cat1, cat2 en cat 3 hebt dat die dan in een <select> komen maar dat als er een nieuwe categorie aangemaakt wordt dat die er ook automatisch tussen staat.

mvg riekele

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00
Avatar van Klopper HTML interesse Bedoel je de namen van de kolommen of bedoel je gewoon waardes in de cellen
Offline riekele - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van riekele PHP beginner de waardes in de cellenrnrndus als je in je database bijv een tabel categorien hebt met daarin de cellen naam en id dat hij dan bij die select de naam van de categorie aangeeft
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen [code]phprnwhile ($list = mysql_fetch_object($query))rn echo (option . $list-kolom . option);rn[code]rnrnZo iets denk ik; weet niet dat je dit bedoeld, maarja )rnrnje select moet je boven de while-lus openen, en onder de while-lus sluiten....
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend tuurlijk kan dat. Waarom zou je waardes uit een database wel tussen b en b kunnen echoën en niet tussen option en option of midden in een tag
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen [quote]tuurlijk kan dat. Waarom zou je waardes uit een database wel tussen b en b kunnen echoën en niet tussen option en option of midden in een tag[quote] rnrnIk heb er wel ooit problemen mee gehad (met een select), maja, zal wel aan mij gelegen hebben o
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s