login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FORM met MySql

Offline thajunk - 21/02/2005 18:42
Avatar van thajunkOnbekend Ik wil een form maken met mysql. Maar dat lukt niet helemaal.
Het moet de bedoeling zijn dat als je "Mijdrecht" selecteert en dan op "OK" klikt dat hij dan in de database schrijft:
  1. $query="INSERT INTO leden (plaats) VALUES ("de_geselecteerde")";
  2. mysql_query($query) or die (mysql_error());

en dan moet Mijdrecht 1 zijn en Amsterdam 2.
Kan iemand dat uitleggen hoe dat moet?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend ik heb dit al gemaaktrn--------rnplaats.phprn--------[code]rninclude('config.php');rninclude('plaatsen.php');rnrnprint Je bent nu in $plek;rnrnrnform method=POSTrn tablern trrn td width=125Plaats rn select name=ticketrn option value=0$plaats1Thuisoptionbrrn option value=1$plaats2Mijdrechtoptionbrrn option value=2$plaats3Rotterdamoptionbrrn option value=3$plaats4Amsterdamoptionrn selectrn tdrn tdrn input type=submit name=submit value=Ok style=width 75px;rn tdrn trrn tablernform[code] rnrn--------rnplaatsen.phprn--------rn[code]rnde variabelen van de plaatsenrnrn$plaats0 = Thuis;rn$plaats1 = Mijdrecht;rn$plaats2 = Amsterdam;rn$plaats3 = Rotterdam;rn[code]
Offline delta_004 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van delta_004 Onbekend [code]rnconnectrnif(isset($sumbit)){ rn$query=INSERT INTO leden (plaats) VALUES ($_POST['ticket']); rnmysql_query($query) or die (mysql_error()); rnrn}rnrnform action=URL method=POSTrn tablern trrn td width=125Plaats rn select name=ticketrn option value=0$plaats1Thuisoptionbrrn option value=1$plaats2Mijdrechtoptionbrrn option value=2$plaats3Rotterdamoptionbrrn option value=3$plaats4Amsterdamoptionrn selectrn tdrn tdrn input type=submit name=submit value=Ok style=width 75px;rn tdrn trrn tablernform[code]
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend [code]php rninclude('config.php');rnrnvariabelenrn$plaats0 = Thuis;rn$plaats1 = Mijdrecht;rn$plaats2 = Amsterdam;rn$plaats3 = Rotterdam;rnrn rn select name=plaatsen_lijstrn option value==$plek0=$plaats0optionrn option value==$plek1=$plaats1optionselect rnform action==$_SERVER['PHP_SELF'] method=POSTrninput type=submit value=Verzenden name=zend_form rnform rn[code] rnHeb ik in elkaar gepruts...maar ff voor de duidelijkheidrnrnDe rij (plek) staat al in mijn db. En als je dan zo'n optie aanklikt, en op verzenden drukt dan moet in de db. dus het getal van de plaats worden veranderd.rnvb.rnhttpkris.fambaken.nlplaats.phprnalleen dan werkt dat updaten nog niet
Offline delta_004 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van delta_004 Onbekend het veranderen kan nietrnDan moet je me een ip, cookie, enz. werken.rnDan weet hij dat je alleen die van hem veranderd
Offline Zerato - 30/11/1999 00:00
Avatar van Zerato Onbekend waarom zou dat niet kunnens
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s