Ik werk nu voor het eerst met templatepower maar het wil niet echt lukken. Ik probeer gegevens op te vragen uit de database maar ik krijg $tekst niet op het scherm. Wat doe ik fout?
Als ik hier: $tpl = new TemplatePower( $ID, T_BYVAR ); na $ID $tekst bij zet dan krijg ik de volgende fout: TemplatePower Error: Couldn't open [ 200 ]! ik hooop dat iemand me kan helpen.
.php filern[code]phprn Jouw mysql-code.rn$tpl = new TemplatePower('JeTemplate.tpl');rn$tpl-prepare();rn$tpl-assign('tekst', $tekst);rn$tpl-printtoscreen();rn[code] rnrnJeTemplate.tplrn[code]htmlrnheadrntitleTemplatetitlernheadrnbodyrnrn{tekst}rnrnbodyrnhtml[code] rnrnLees de manual van templatepower mss eens door
Kerel ik weet niet waar je nu antwoord op geeft Ik vroeg hoe ik die andere ($tekst) nog uit de database op kon vragen..rnrnEn de manual heb ik al 10x doorgelezen, anders zou ik hier niet posten toch...
[quote]Ik probeer gegevens op te vragen uit de database maar ik krijg $tekst niet op het scherm. Wat doe ik fout[quote] rnrnDaar geef ik antwoord op.rnrnJe doet het verkeerd, ik geef de oplossing.rnrnmaar wat doe je verkeerdrnrnje gebruikt assigninclude ipv assignrnassigninclude is voor includes, als je gewoon iets op het scherm wilt zetten doe je dat zornrnTEMPLATErn[code]rncodern{jetekst}rncodern[code]rnPHPrn[code]rn$tpl-assign('jetekst', 'de tekst die ipv tekst moet worden gezet');rn[code]rndan krijg je als outputrn[code]rncodernde tekst die ipv tekst moet worden gezetrncodern[code]rnrnEDITrnVolgens mij heb jij het stukje uit de manual gekopieerd over database templates, maar je kunt beter met files beginnen, en dan met database-templates (als je dat nodig vindt)
bedoel je meerdere gegevens die worden weergegeven (bv. in een block)rndan moet je rnrn[code]phprninclude( ..class.TemplatePower.inc.php);rn$tpl = new TemplatePower( $ID, T_BYVAR );rnmake a new TemplatePower objectrnrn$tpl-prepare();rnrnconnect to databaserninclude(db_connect.php);rnrnget database templatesrn$qry = SELECT FROM gegevens;rnrn$result = mysql_query($qry);rnrnwhile($obj = mysql_fetch_object($result)){rn$tpl-newBlock(tekst);rn$tpl-assign('tekst', $tekst);rn}rnrnrn$tpl-printtoscreen();rnrnprint the resultrn$tpl-printToScreen();rnrnrn[code] rnrnen je tpl bestandrnrn[code]htmlrnheadrntitleTemplatetitlernheadrnbodyrnrn!-- START BLOCK tekst --rn{tekst}rn!-- END BLOCK tekst --rnrnbodyrnhtml[code] rnrnals dit geen antwoord geeft op u vragen dan verwijs ik u door naar rn[url=httpsitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=4&id=58]ene tutorial[url]
( rnrnKijkrnrnIk doe dit $qry = SELECT FROM gegevens;rnrnMet haalt hij het ID en tekst op uit de database.rnrnOp het scherm laat hij dan alleen het ID zien. De tekst laat hij niet zien. Wat moet ik nog toevoegen om de tekst ook te laten zien en de tekst moet dus uit de DATABASE komen.rnrnSnap je nu mijn vraag
@nemesiskoen hij begrijpt volgens mij niet wat assigninclude en assign doen, en ook niet dat je een template in een file moet zetten, die je dan ook opgeeft in je script dmv $tpl = new TemplatePower([b]'template.tpl'[b]);rnrnJa, maar kijk nog maar eens naar mijn antwoord.rnrnik geef de volledige codernrnin index.phprn[code]phprninclude( ..class.TemplatePower.inc.php);rnrnconnect to databaserninclude(db_connect.php);rnrn$tpl = new TemplatePower('template.tpl');rn$tpl-prepare();rnrnget database templatesrn$qry = SELECT FROM gegevens;rnrn$result = mysql_query($qry);rnrnif( mysql_num_rows($result) 0)rn{rn list($ID, $tekst) = mysql_fetch_row($result);rn $tpl-assign('ID', $ID);rn $tpl-assign('tekst', $tekst);rn}rnrnrnrn$tpl-printToScreen();rnrn[code] rnrnin template.tplrn[code]rnbID b{ID}br rnbTekst b{tekst}[code]
Het is gelukt ik krijg nu iets uit de database. Ik heb er echter 3 dingen in staan. In de tabel gegevens staan ID tekstrn 0 dannyrn 1 bartrn 2 blababalbdlfbrnrnHij laat nu echter alleen maar het volgende zien ID 0rn tekst dannyrnDie andere 2 niet. Hoe moet ik dit in mijn php code of template aanpassen zodat hij dei andere 2 ook laat zien Ik heb al 2 uur zitten prutsen maar ik kom er niet uit '( rnrnAlvast bedankt!rnrnIk gebruik de volgende codernPhp bestandrn[code]rnphprninclude( ..class.TemplatePower.inc.php);rnrnconnect to databaserninclude(db_connect.php);rnrn$tpl = new TemplatePower('template.tpl');rn$tpl-prepare();rnrnget database templatesrn$qry = SELECT FROM gegevens;rnrn$result = mysql_query($qry);rnrnif( mysql_num_rows($result) 0)rn{rn list($ID, $tekst) = mysql_fetch_row($result);rn $tpl-assign('ID', $ID);rn $tpl-assign('tekst', $tekst);rn}rnrnrnrn$tpl-printToScreen();rnrn[code]rnrnTemplaternrn[code]rnbID b{ID}br rnbTekst b{tekst}rn[code]rnrn