login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Link opslaan in database

Offline smbe - 21/02/2005 13:46
Avatar van smbeNieuw lid Weet iemand hoe ik een link in een database kan zetten en hoe ik een lijst kan krijgen met alle links en bijbehoordende beschrijvingen.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Klopper HTML interesse zoekfunctie al gebruikt Tutorials al doorgekeken Al geleerd hoe je met databases om moet gaan
Offline smbe - 30/11/1999 00:00
Avatar van smbe Nieuw lid Ik weet best hoe databases werken alleen niet hoe ik een link erin kan zetten.
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend met INSERT.
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner Zie de insert tutorial httpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=6&id=79rnrnen voor het uitlezen en weergeven van de gegevens die je in je databsetabel hebt staan zie httpwww.sitemasters.bepagina=overzichtoverzicht&cat=20&id=218
Offline smbe - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van smbe Nieuw lid Ik heb nu 2 pagina'srnrn[code]php include(connectdb) rnform action=insert2.php method=POST rnBestandsnaam input type=text name== $_GET['link']; br Inhoud input type=file name== $_GET['beschrijving']; brbr rnINPUT TYPE=button VALUE=Genereer onClick=location.href='insert2.php' rn[code]rn en rn[code]rnphp include(connectdb) rn$query=INSERT INTO document (link, beschrijving) VALUES ('link', 'beschrijving'); rnmysql_query($query) or die (mysql_error()); rnrn[code]rnrnWaarom krijgt de 2e pagina niet de variabelen mee van pagina 1. In dit geval link en beschrijving.rn
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend bvrnhet eerste stukje heet een.php en de tweede twee.phprnrndan moet je dus bij de 2e bovenaan zettenrn[code]rnrninclude('een.php');rnrn[code]rnOf je zet alle variablen in connectdb.php
Avatar van smbe Nieuw lid dat heb ik dus gedaan, maar hij begrijpt het (vertalend naar jouw voorbeeld)rn[code]rninclude('een.php');rn[code]rnniet, dit begrijpt hij welrn[code]rninclude('een');rn[code]rnMaar dat zou betekenen dat ik .php van mijn bestandsnaam moet halen, en die staat er echt. Bovendien geeft hij dan aan dat hij de database niet kan vinden (hij voegt het niet toe). Onlogisch want twee.php zoekt contact met een.php en die zoekt weer contact met connectdb.
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend je kan hetbeste denk ik bovenaan beide pagina's zettenrnrneen dusrn[code]rnrn include('connectdb.php');rn include('twee.php');rnrn[code] rnrntweern[code]rnrn include('connectdb.php');rn include('een.php');rnrn[code] rnrnvolgens mij zou het dan toch echt moeten werken
Avatar van smbe Nieuw lid Ik heb het even in een bestand gezet, zodat we niet zoveel met die include file lopen klooien. Ik heb wel wat aanpassingen verricht, die in mijn ogen alleen maar de goede kant uit gaanrnrn[code]phprninclude(connectdb);rnif (!empty($_POST)){rn $link = $_POST[link];rn $beschrijving = $_POST[beschrijving];rn $query = SELECT from document;rn $result = mysql_query($query) or die (FOUT . mysql_error());rn if (mysql_num_rows($result) 0) {rn $tekst = Het registreren is niet gelukt;rn die($tekst);rn }else{rn $query= INSERT INTO document (link,beschrijving) VALUES ($link, $beschrijving);rn $result = mysql_query($query) or die (FOUT .rn mysql_error());rn $tekst = Het registreren is gelukt. Klik om naar het overzicht te gaan;rn die($tekst);rn }rn}rnrnhtmlrnheadrntitleInsert.phptitlernheadrnbodyrnform name=form1 action=php echo($_SERVER[PHP_SELF]); method=POST rnBeschrijving input type=text name=beschrijvingbr rnLink input type=file name=linkbrbr rnINPUT TYPE=submit VALUE=Insert name=submit rnbodyrnhtml[code]rnEn toch geeft hij aan Het registreren is niet gelukt. ziet iemand de fout
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend @SMBE, volgens mij zit je dezelfde fouten als eerst te maken.rnrngebruik nietrnrnif (!empty($_POST)), gebruik niet or die(), geef nette variabele-namen, ga geen variabele naam geven aan een formulierelement!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s