login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

terug koppeling mysql

Offline Willemtiel - 18/02/2005 20:23
Avatar van WillemtielNieuw lid Hoi,

Ik heb een form gemaakt, wanneer ik deze invul wordt automatisch mijn db gevuld.
Echter eerst moet ik in de db kijken welk id ik krijg.
nu is mijn vraag kan ik ook een melding krijgen van mysql wanneer ik het form verzonden heb?
Nu krijg ik de melding "de gegevens worden toegevoegd aan de db" Kan ik bijvoorbeeld ook een melding krijgen "de gegevens worden toegevoegd aan de db het id= 178"???

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dennisvb - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde je kan misschien de heet laatste id uit de database halen en daar 1 bij optellen
Offline Willemtiel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Willemtiel Nieuw lid ja, ok, maar welke code moet je gebruiken daarvoor in het scriptrn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]je kan misschien de heet laatste id uit de database halen en daar 1 bij optellen[quote] Dat kan met mysql niet. Je kunt alleen het hoogste id ophalen, maar dat hoeft niet altijd het laatst gebruikte id te zijn (bijv. als je iets verwijderd hebt).rnBij bijv. PostgreSQL kan dit wel, omdat daar sequences gebruikt worden, zoals bij de meeste databases.rnrnBij mysql kan je wel na het inserten mysql_insert_id() gebruiken (zonder argumenten) om de auto_increment waarde die door de laatste insert gegenereerd is terug te krijgen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s