login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sql -- Count

Offline thajunk - 18/02/2005 16:39
Avatar van thajunkOnbekend Ik gebruik dit scriptje om het aantal leden te laten zien:
  1. <?
  2. include('config.php');
  3.  
  4. $query = mysql_query("SELECT count(memberid) FROM members") or die(mysql_error());
  5.  
  6. echo "Wij hebben ($query) leden";
  7.  
  8. ?>

Wat ik dan krijg is:
Wij hebben (Resource id #3) leden

Terwijl ik maar 1 lid heb. Ik ben vandaag begonnen met Sql. En heb naderhand van een MySql tutorial dit gemaakt. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het goed te krijgen en waarom?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00
Avatar van Klopper HTML interesse probeer dit eensrn[code]phprninclude('config.php');rnrn$aantal= mysql_num_rows(mysql_query(SELECT memberid FROM members));rnrnecho Wij hebben $aantal leden;rnrn[code]
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid je echod het id, er zit mss maar EEN lid in je tabellen, maar heb je er vantevoren ook al niet een paar gemaakt en verwijderd, zodat je dus wel meerdere id's hebt
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend oke bedankt, het werkt. En ik snap ook nog hoe het werkt P
Offline WumTol - 30/11/1999 00:00
Avatar van WumTol PHP beginner [code]phprninclude('config.php');rnrn$query = mysql_query(SELECT count() FROM members);rn$aantal = mysql_result($query, 0);rnrnecho Wij hebben .$aantal. leden!;rn[code]
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Zoals klopper het doet is niet zo goed de manier van WumTol is beter, omdat je dan niet zo'n grote resultset hebt je hebt er maar 1.rnrnDus dat is ook sneller.
Avatar van Klopper HTML interesse Uhm... hoe bedoel je dat Fenrir
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
Zo krijg je 1 resultaat terug van MySQL.rnAnders loopt hij alle rijen af, om te tellen hoeveel het er zijn.rnAls je met dat 'COUNT(id)' werkt, telt MySQL alle rijen, en geeft het aantal rijen terug.rnrnBij het MySQL_Num_Rows, haalt MySQL eerst alles op, om vervolgens nog eens door alle rijen heen te lopen om ze te tellen.rnDubbel werk dus, 2 keer door alle rijen heen lopen.
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend @allemaal, bedankt voor de uitlegD rnMaar weet er toevallig iemand een tutorial over else ifrnWant heb der wel veel over gehoord en ik wil het ook toepassenrnWij hebben 1 lidrnWij hebben 999 leden
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Klopper HTML interesse [code]rnif($aantal == 1) { rn$ext = lid;rn} else {rn$ext = leden;rn}rnrnecho Er zijn momenteel $aantal $ext geregistreerd;rn[code]
Offline Bart - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Bart PHP expert @Klopper rnGebruik toch een keer quotes om vars rnrn[code]phprninclude('config.php');rnrn$query = mysql_query(SELECT count(id) FROM members);rn$aantal = mysql_result($query, 0);rnecho Wij hebben .$aantal. leden!;rnmysql_free_result($query);rn[code]rn
Avatar van Klopper HTML interesse @QuickyrnAch, ieder z'n eigen manier van programmeren (HÈ DENNISVB!)rnrnIk weet niet precies wat je doel is met bovenstaande script, maar volges mij had ik het antwoord al gegeven )
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Even maar ter notatie, een verkorte manier van if else constructie.rn[code]= ($lAantal == 1) 'Er is één lid geregistreerd.' 'Er zijn '.$lAantal.' leden geregistreerd.';rn[code]rnGebruik ik zelf heel vaakrnrn^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s