login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meerdere gegevens in 1 maal update

Offline spikepinneke - 18/02/2005 09:05
Avatar van spikepinnekeHTML interesse Ik wil het volgende maken maar weet niet direct hoe:

ik heb in men db verschillende leden zitten, nu roep ik een lijst op met de leden die nog niet betaald hebben.
Bij elk lid dat nog niet betaald heeft staat een aankruisvakje, als ik nu van 4 leden een betaling heb zet ik bij de 4 leden een vinkje en klik dan op de submit om zo de gegevens van die 4 leden te updaten in mijn db.

Mijn probleem is hoe doe ik dat?

Mvg bart

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Wijnand Moderator dus je wilt 4 leden updatenrnrngooi het in een lusje.rnrnIk wil wel zo'n lusje schrijven alleen dan moet ik even het formuliertje zien dat je gebruikt.
Offline spikepinneke - 30/11/1999 00:00
Avatar van spikepinneke HTML interesse Ik moet soms meer personen kunnen update ook, over waar ik een kruisje in de chechbox zet die moeten geupdate worden.rnvbrner staan 20 leden in de db die nog niet betaald hebben, ik krijg 5 betalingen binnen.rnIk ga dan naar de pagina die ik nu wil maken en zie daar 20 personen staan met een checkbox voor, ik kruis de 5 personen aan die betaald hebben en druk dan op submitknop, nu staan er nog maar 15 leden die niet betaald hebben.rnIk hoop da thet zo duidelijk is.rnBedankt al voor de hulp rn[code]rnform method=post action== $_SERVER['PHP_SELF']; rnrntablerntrrntdtdrntdnaamtdrntrrnrn$query = SELECT FROM formulier_solo WHERE status='niet-ok' ORDER BY id;rn$info =mysql_query($query) or die (Lezen gegevens mislukt.);rnwhile ($obj = mysql_fetch_object($info)) {rn$naam = stripslashes(ucwords(strtolower($obj-naam)));rnrntrrntdinput type=checkbox name=statustdrntd.$naam.tdrntrrnrnrn}rnrntrtd colspan=2input type=submit value=bevestig name=bevestigtdtrrntablernform[code]
Offline spikepinneke - 30/11/1999 00:00
Avatar van spikepinneke HTML interesse ik geraak er echt neit uit, dit heb ik nu al maar ik krijg de lus er niet in zodat de aangeduiden checboxen geupdate worden.rnrn[code]rnrnif($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty( $_POST ))rn{rnif($status == checked )rn{rn$status = 'ok';rn}rnelsern{rn$status = 'niet-ok';rn}rn$query = UPDATE formulier_solo1 SET status='$status'WHERE ; rnmysql_query($query) or die (mysql_error());rnrn}rnelse {rnrntable cellpadding=5 cellspacing=5 border=0 rntrrntd valign=top width=550 class=tekstrn!--begin --rnform method=post action=rnrntablerntrrntdtdrntdnaamtdrntrrnrninclude (..connect.php);rn$query = SELECT FROM formulier_solo1 WHERE status='niet-ok' ORDER BY id;rn$info =mysql_query($query) or die (Lezen gegevens mislukt.);rnwhile ($obj = mysql_fetch_object($info)) {rn$naam = stripslashes(ucwords(strtolower($obj-naam)));rnrntrrntdinput type=checkbox name=statustdrntdecho $naam ;tdrntrrnrnrn}rnrntrtd colspan=2input type=submit value=bevestig name=bevestigtdtrrntablernformrn } rn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s