login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cronjobs en ???

Offline Tibbeh - 13/02/2005 22:07
Ik had even een vraagje over hoe je iets kan maken,
Het gaat over http://www.kingsofchaos.com , Ik zou een script willen maken dat om het uur gaat kijken wat mijn rank is en deze dan update in de database of per uur saved ...

Om het om het uur te laten werken weet ik dat dat met cronjobs te doen is.
Maar ik weet dus niet hoe ik moet zeggen dat hij naar die pagina moet gaan , dan naar die .... Is dat met Curl ofzo ?

~Tibbe

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Cronjobs kan je instellen in PLESK control panel (Cpanel ook als ik me niet vergis)rnDaar moet je gewoon het script uploaden, en de tijden ingeven...
Offline Tibbeh - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tibbeh Lid Dat wa shet probleem niet ,rnHet probleem is dat ik niet weet hoe ik iets moet maken dat in php naar een sebsite gaat en gegevens daarvan opslaagd
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde aah je wil dus als ik het goed begrijp inhoud halen van een andere site en die in de database steken oei, daar kom ik kennis voor tekort... s
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Maarten Erelid Ik weet in ieder geval dat je metrnshow_source('httpwww.kingsofchaos.compagina.php');rn de broncode van een pagina kan opvragen (! niet de php code !)... dus misschien kan je dat doen voor je profielpagina, dan kijken hoe die pagina is opgebouwd en alles er gaan uitfilteren tot je alleen die rank overhoudt En dat kan je dan bv. opslaan in de een tabel, en wanneer het niet meer gelijk is aan de vorige waarde zend je jezelf een emailtje met mail()...rnrnAls je moet inloggen om je rank te zien kan dat wel een probleem zijn...
Offline TFOL - 30/11/1999 00:00
Avatar van TFOL PHP beginner hmm zoietsrnrn[i][u]inloggen.php[u][i] rn[code]phprnconnectie maken met MySQL database.rnmysql_connect(localhost, usernaam, wachtwoord); rnmysql_select_db(databasenaam);rnrnkijken of iemand wil inloggen.rnif(isset($_POST['inloggen']))rn {rnrn waardes van variabelen bepalen rn $gebruikersnaam = $_POST['gebruikersnaam'];rn $wachtwoord = $_POST['wachtwoord'];rn rn gegevens uit database halenrn $sql = mysql_query(SELECT FROM tabelnaam WHERE Gebruikersnaam='.$gebruikersnaam.'); rn $result= mysql_fetch_array($sql); rnrn kijken of de bezoeker wel een correct wachtwoord heeft ingevuldrn if($loginwachtwoord != $result[Wachtwoord])rn {rn echo (Uw wachtwoord klopt niet);rn }rn elsern { rn rn $sessie = md5($wachtwoord);rn rn Gebruiker doorsturen naar hoofdscherm rn header(Location hoofdscherm.phpid=$Sessie);rn}rnrnrnheadrntitletitlernheadrnrnbodyrnrnform method=POST action=hoofdscherm.phprngebruikersnaam input type=text name=gebruikersnaam size=20brrnwachtwoord input type=password name=wachtwoord size=20brrninput type=submit name=inloggen value=inloggenrnformrnrnbodyrn rn[code] rnrn[i][u]hoofdscherm.php[u][i]rn[code]phprnrnconnectie maken met MySQL database.rnmysql_connect(localhost, usernaam, wachtwoord); rnmysql_select_db(databasenaam);rnrnmember-id ophale uit adresbalk (...hoofdscherm.phpid=..)rn$id == $_GET['id']rnrnalle gegevens van gebruiker uit de database halenrn$gegevens = mysql_query(SELECT FROM tabelnaam WHERE Sessie='.$id.');rn$result = mysql_fetch_array($gegevens);rnrnde gegevens laten zien, $result[kolomnaam]rnecho(Welkom $result[gebruikersnaam]); brrnecho(je wachtwoord is $result[wachtwoord]; rnrn[code] rnrnGrtn Robin, die hoopt dat dit goed is (veel typewerkp )
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Wat is hij daar nu mee Hij kan toch niet aan de tabellen van Kings Of Chaos
Offline TFOL - 30/11/1999 00:00
Avatar van TFOL PHP beginner $ dan heb ik waarschijnlijk de vraag niet goed begrepen. ik dacht dat het om zn eigen site ging en dat hij zijn gegevens van de ene pagina wil laten weergeven op de volgende
Offline MothZone - 30/11/1999 00:00
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde zit jij bij phoenix rising dan kan je altijd de wildfire accelerator downloaden en die omvormen, is een phpbestand dat werkt als exe.rnAls je er niet bij zit zal ik het script wel ff opzoeken.
Offline Tibbeh - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Tibbeh Lid Lol ja ik zit bij PR,rnen ja ik heb die oude accelerator , ik had daar zelf een autoclicker mee gemaakt rnrn@Murfy rnJe zei show_source('httpwww.kingsofchaos.compagina.php');rnkan je me zeggen bij welke groep van functies deze behoort dan kanik er een tutje over lezen D
Offline jasperken - 30/11/1999 00:00
Avatar van jasperken PHP interesse Tibbeh gebruik de functie van Murfy en schrijf gewoon die $var weg in een .html bestand met fwrite en je zet die files allemaal in eenzelfde map dan geef je als naam van die file bijvoorbeeld KOC_14022005_200405.html dan ga je naar die map en kan je al die html files bekijken als je wil kan je dan zelfs nog altijd filters erop zetten die enkel je nodige informatie filteren. maar dit is denk ik de simpelste manier.
Offline Tibbeh - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tibbeh Lid De bedoeling is dat hij het in de database opslaagt $
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s