Moderator |
|
Ik denk dat een dergelijke ombouwing (PayPal > Guldencoin) niet gaat vliegen omdat dit twee compleet verschillende zaken zijn.
Daarnaast zul je een betalingskoppeling altijd moeten bouwen volgens een specificatie. Meestal worden dit soort koppelingen ook min of meer kant-en-klaar aangeboden (in meerdere programmeertalen), het "enige" wat dan rest is integratie in je eigen website en configuratie met je eigen gegevens, na een traject van zorgvuldig testen.
De eerste stap in het opzetten van een betalingskoppeling is een verkenning die bepaalt:
- hoe deze in zijn werk gaat (functioneel)
- wat er precies moet gebeuren om zo'n koppeling te bouwen (technisch)
Als ik de documentatie zo snel bekijk... heb ik geen flauw idee hoe dit werkt, het lijkt een soort BitCoin kloon. Het werken met dit soort (virtuele) valuta heeft in ieder geval weinig van doen met PayPal, die werkt met bestaande valuta's.
Dit soort koppelingen heb je niet in een middag gebouwd, verder lijkt het mij verstandig om precies uit te zoeken hoe dit werkt.
Persoonlijk ben ik absoluut geen voorstander van dit soort constructies waarbij een nieuw soort valuta wordt bedacht. De waarde daarvan wordt doorgaans bepaald door de waan van de dag. |