Wat wil ik? Ik wil een formulier bouwen waarmee ik de eigenschappen van een gebruiker kan beheren, bijvoorbeeld firstname, lastname en rollen. Globaal moet het er zo ongeveer uit komen te zien.
Firstname [TextBox]
Lastname [TextBox]
Rollen
[CheckBox] Administrator
[CheckBox] Moderator
[CheckBox] Member
[Button]
Firstname [TextBox]
Lastname [TextBox]
Rollen
[CheckBox] Administrator
[CheckBox] Moderator
[CheckBox] Member
[Button]
Weet iemand hoe ik dit bouw met het Symfony Framework? Het is daarbij belangrijk dat de juiste gegevens in de juiste tabel wordt opgeslagen en andersom.
Voor checkboxes zet je dan expanded op true, zoals beschreven op die pagina: "expanded - If set to true, radio buttons or checkboxes will be rendered (depending on the multiple value). If false, a select element will be rendered."
En een User kan maar 1 role hebben, maar doormiddel van role inheritance maak je het zo dat de moderator ook een member is en de admin ook een moderator en dus ook een member is.
Daar komt gewoon de naam van de property van de User klasse, symfony en doctrine hebben allebei al door dat er een koppeltabel tussen zit, daar hoef jij je geen zorgen over te maken.
Bedankt, dat is handig. Helaas krijg ik m'n checkboxlist niet goed werkend. Ik krijg de ene na de andere foutmelding. Op Google heb ik het eea gevonden, momenteel ziet de code er zo uit..
Neither property "rollen" nor method "getRollen()" nor method "isRollen()" exists in class "Martijn\CmsBundle\Entity\Rol"
Neither property "rollen" nor method "getRollen()" nor method "isRollen()" exists in class"Martijn\CmsBundle\Entity\Rol"
Ik begrijp dat methode getRollen niet gevonden kan worden in entity Rol, want die staat in entity Gebruiker. Het is vast een simpele aanpassing, maar ik weet de oplossing niet.
Great, weer een stapje dichterbij de oplossing. Ik zie nu alle verwachte checkboxen. Twee regels heb ik aan je code toegevoegd om de checkboxen te krijgen.
Found entity of type Martijn\CmsBundle\Entity\Rol on association Martijn\CmsBundle\Entity\Gebruiker#rollen, but expecting Martijn\CmsBundle\Entity\Heefteen
Found entity of type Martijn\CmsBundle\Entity\Rol on association Martijn\CmsBundle\Entity\Gebruiker#rollen, but expecting Martijn\CmsBundle\Entity\Heefteen
Het lijkt erop dat Symfony of Doctrine de relatie niet goed begrijpt.
Dat is een koppeltabel. Zoals ik in mijn eerste post al aangaf, kan een gebruiker in mijn applicatie meerdere rollen hebben. Een vereenvoudigd voorbeeldje voor gebruiker Administrator.
Ondertussen via een gesprek op IRC dit weten op te lossen. Het bleek dat Martijn niet precies begreep hoe relaties in Doctrine werken. Hij was opzoek naar deze relatie: http://docs.doc...irectional