login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kaart maken

Offline remcobers - 10/02/2005 22:57
Avatar van remcobersPHP expert Ik wil een kaart maken voor een spelletje.
Kaart is 50 x 50 groot en je ziet 10x10 telkens(als voorbeeld getallen)
elke 1x1 is 1 stukje grond.

Nu kan ik me geen snelle manier bedenken dan alles in een database te zetten. En daana alles van rij tot rij uit te lezen. Alleen duurt dit er lang.

Heeft iemand een betere oplossing.

Remco

PS: ik heb geen stuk code omdat ik dat heb weggegooid.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
lijkt me niet erg moeilijkrnzet de X Y coordinaten en de url een 1x1 blok id database.rnHaal alles op en sorteer het in een multi dimensionele arrayrnrnArray(rn x1 = array(y1,y2,y3)rn x2 = array(y1 y2 y3)rn ...rn)rnrnDan heb je je prentje opgebouwd in een aarray om het zo te zeggen.rnDan ga je hem moeten printen.rnals je 10 op 10 wilt, dan moet je gewoon met tellertjes werken een $i voor de x coordinaten en een $j voor de y cooordinaten.rnrnDit is nu typisch een denkprobleem dat ik eerst volledig zou uittekenen, een groot vel papier nemen en drie situaties kiezen en dan gewoon computer spelen en regel per regel kijken wat hij moet doen...
Offline remcobers - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remcobers PHP expert Snap ik het nog niet echt
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
ok, praktisch uitgewerkt voorbeeldrnrnje hebt een tabel met daarin[code]id (autonummering)rnx-coord (cijfer) vb. 3rny-coord (cijfer) vb. 6rnurl prentje (url of BLOB veld met prentje in) vb. langejanstraat.jpg[code]rnrnje script haalt alle resultaten op[code]SELECT FROM tabelnaam ORDER BY x-coord ASC, y-coord ASC[code]rnrnDan lijkt het mij best dat je die gegevens in een multiple dimension array steektrn[code]rnwhile($info = mysql_fetch_array($uitgevoerde_query)) {rn $x = $info[x-coord];rn $y = $info[y-coord];rn $url = httpwww.jouwsite.beplanprentjes.$info[url];rn $plan[$x][$y] = $url;rn}rn[code]rnNu heb je een array met multiple dimensionsrnNu wil je die info tonen op basis van 4 coord x en y van de linksbovenhoek en x en y van de rechtsonderhoek.rn[code]rnzomaar wat voorbeeld variabelen, komen van GET of POST ofzorn$lb['x'] = 5;rn$lb['y'] = 2;rn$ro['x'] = 10;rn$ro['y'] = 7;rneinde zomaarrn$lengtex = $ro['x'] - $lb['x'];rnrnecho tabletrtd colspan=.$lengtex.Plantd;rnfor ($i = $lb['x']; $i = $ro['x']; $i++) {rn echo trtr;rn for ($j = $['y']; $j = $ro['y']; $j++) {rn echo td.$plan[$i][$j].td;rn }rn}rnecho trtable;rn[code]rnrnIk heb dit nu gewoon losjes uit mijn duim gezogen.rnIk denk dat je beter naar de manier kijkt waarop ik het doe dan op mijn syntax rnrnJe zou natuurlijk ook je image bestanden logisch kunnen opbouwen door ze rnplan_3_6.jpg te noemenrnen dan zijn 3 en 6 de cooordinaten. Je moet dan niet meer moeilijk doen met de database en de url enzo.rnHet heeft als negatief punt dat je prentjes allemaal moeten bestaan, en dat je moeilijker kunt controleren of die cooordinaten bestaan.rn
Offline remcobers - 30/11/1999 00:00
Avatar van remcobers PHP expert Bedankt. Maar ik ga eerder opslaan welke type grond het is en daaraan een plaatje linken
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.225s