HTML beginner |
|
Hallo luitjes,
Ik ben bezig met een scriptje die gegevens uit een MySQL DB haalt en die verwerkt in een nieuwsbrief. Zo zijn er artikelen die over de gehele breedte in op de pagina komen te staan, en artikelen die de helft innemen, zodat er twee teksten naast elkaar op één regel kunnen komen te staan.
De nieuwsbrief zit heel simpel in elkaar in een table:
<table>
<tr>
<td colspan=2>
Tekst 100% breedte
</td>
</tr>
<tr>
<td width=50%>
Tekst half artikel
</td>
<td width=50%>
Tekst half artikel
</td>
</tr>
</table>
Tekst 100% breedte Tekst half artikel Tekst half artikel
Normaal gesproken gebruik ik mysql_fetch_assoc() om de gegevens uit de DB te halen en in te vullen in de tabel. Punt is dat bij een artikel wat in een cel met 50% breedte geplaatst moet worden (en dus de volgende ook), de layout verschilt t.o.v. de artikelen met 100% breedte. Dit kan verwerkt worden in de while() loop die ik gebruik.
<?php
$q = mysql_query("SELECT * FROM `artikelen`");
while($f = mysql_fetch_assoc($q)){
if($f["size"] == full){ // 100% breedte
// layout artikel 100% breedte
}
if($f["size"] == half){ // 50% breedte
// layout artikel 50% breedte
// layout volgende artikel 50% breedte
}
}
?>
<?php if($f["size"] == full){ // 100% breedte // layout artikel 100% breedte } if($f["size"] == half){ // 50% breedte // layout artikel 50% breedte // layout volgende artikel 50% breedte } } ?>
Nu rest mijn vraag: hoe kan ik binnen de loop naar de volgende regel in mijn query-result gaan? Ik ben al een beetje aan het prutsen geweest met next(); en mysql_data_seek(); maar ik heb 'm nog niet helemaal door. Kan iemand mij een eindje op weg helpen?
MVG,
Koen
|