login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zoekfunctie plaatsen binnen mijn website

Offline ekki - 25/01/2012 11:06
Avatar van ekkiLid Daar ben ik weer met een vraag, als eerste een pluim voor dit forum!

Ik heb een zeer uitgebreide informatieve website opgezet over paardenbitten (http://www.paardenbitten.nl). Juist vanwege de grote hoeveelheden informatie, wil ik graag een zoekfunctie integreren, ik weet echter niet zo goed hoe. Diverse opties die ik tegen ben gekomen zijn:

1. Google aangepast zoeken (AdSence)
Ik begrijp, als het goed is, dat dit de resultaten van mijn website weergeeft zoals het bij Google gebruikelijk is. Daarnaast komen er dus advertenties bij die zoekresultaten (wil ik eigenlijk niet) waar ik geld mee kan verdienen?

2. http://www.freefind.com/
Klinkt helder, maar ik krijg het niet werkend.

3. http://www.sphider.eu/
Klinkt ook goed, maar daar lukt het mij helemaal niet.

Welke eisen stel ik:
- Alleen zoeken binnen mijn website
- Geen advertenties
- Lay out moet aanpasbaar zijn

Waar moet ik nu dus naar kijken en hoe moet ik dit aanpakken? Is er wellicht zelfs iemand die mij (eventueel via de email) kan helpen met het plaatsen van een goed werkend script?

Alvast bedankt!

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 25/01/2012 11:10 (laatste wijziging 25/01/2012 11:16)
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan je database uitlezen op een zoekwoord met bv LIKE, of netter, met een fulltext search

edit, ik heb ooit iets gemaakt met like en ajax
Offline ekki - 25/01/2012 11:16 (laatste wijziging 25/01/2012 11:23)
Avatar van ekki Lid Poeh, daar ga ik vanavond uitgebreid voor zitten om te kijken of ik dat werkend krijg.

[edit] Ik ben nu jouw voorbeeld aan het bekijken, je hebt drie tabellen met scripts erin staan, moeten al deze drie geplaatst worden op de "zoekfunctiepagina" van mijn website of moet er ook iets in mijn CSS?

[edit2] Ik heb even geknutseld met de Google zoekmachine en dit is eruit gekomen: http://paardenbitten.nl/zoekfunctie.html. Simpel en naar verwachting (tot nu). Men had het alleen over advertenties, die ik nu niet per direct zie. Hoe ziet dit er bij jullie uit?
Dan gebruik ik deze manier van zoeken totdat ik een handmatige met bovenstaande voorbeelden heb gemaakt.
Offline Maarten - 25/01/2012 17:17
Avatar van Maarten Erelid Ziet er best wel goed uit...

Hetgeen vinTage aanbevool was er van uit gaande dat je website in PHP & SQL gebouwd was (zoals je categoriekeuze ook aangaf). Zijn methode kan je echter niet gebruiken voor jouw site.

In dit geval zou ik het inderdaad houden op de Google zoekfunctie dan 
Offline ekki - 25/01/2012 18:00
Avatar van ekki Lid Ik las dat een 'hand' gemaakt zoekfunctie met PHP & SQL gebouwd moest worden, vandaar dat de vraag in dit onderdeel gesteld werd. Maar ik begrijp dus, dat ik dit alsnog niet kan i.v.m. de extensie? Kan ik dit nog veranderen?
Offline vinTage - 25/01/2012 18:20
Avatar van vinTage Nieuw lid advertenties op jouw site.
Offline ekki - 25/01/2012 19:45
vinTage schreef:
advertenties op jouw site.

Shoot, ik heb natuurlijk Adblocker aanstaan dus die advertenties heb ik nooit gezien (slim). Ik ben nog in afwachting van mijn vraag of ik met mijn huidige script een zoekfunctie als LIKE kan inbouwen?
Offline Pieter - 26/01/2012 13:30
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Wel, momenteel gebruik je enkel HTML. Dat is volledig statisch. Voor dergelijke zoekfuncties te integreren heb je PHP en MYQSL nodig. Andere technologie (dynamisch) met HTML als output.

Je kan met PHP en MYSQL zoeken in een database, maar momenteel zitten al je pagina's in html verwerkt... dus lukt het niet. 
Offline ekki - 26/01/2012 13:41
Avatar van ekki Lid Hmm, niet handig dus. Dus als ik dit wil dan moet ik alles overzetten naar PHP, hoe zit dat er precies uit? Ondertussen ga ik ook alvast informatie opzoeken maar wellicht dat je mij al wat dingetjes kunt vertellen?
Offline Pieter - 27/01/2012 08:38
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ah, het gemakkelijkste is dat je even wat tutorials doorloopt, dan zal snel alles duidelijk worden.  
Offline ekki - 29/01/2012 15:33
Avatar van ekki Lid Pieter, ik was mij ondertussen al uitgebreid aan het inlezen in de tutorials en achetrgrond informatie aan het opdoen, bedankt. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s