login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Upload script

Offline sanderrebry - 24/01/2012 13:42 (laatste wijziging 24/01/2012 13:42)
Avatar van sanderrebryLid Beste,

Ik ben opzoek naar script die een bestand kan uploaden voor dat er twee keer op een submit knop gedrukt is.

Het eerste formulier kan je het bestand selecteren + formaten ingeven
Dan in het tweede formulier komen de formaten erin terug en hierna kan de bezoeker terug op een knop klikken en dan pas met het bestand geupload worden.

Het lukt mij perfect om een bestand te selecteren en daarna up te loaden.
Maar nu zit er een pagina tussen het bestand te selecteren -> eerst bevestigen -> en dan pas uploaden.

Hier heb je een voorbeeld van de werking: http://demuynck...mm#myTable

Bedankt !

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 28/01/2012 19:18
Avatar van Stijn PHP expert Ik snap je probleem niet echt. Gooi die tweede pagina dan gewoon weg en zet die upload code in je eerste bestand...
Offline sanderrebry - 31/01/2012 12:01
Avatar van sanderrebry Lid Je kan het vergelijken met een wizard systeem...

Wij doen namelijk printing op plaatmateriaal.
Je kan zelf je formaat kiezen, je bent dus niet gebonden aan formaten.
De prijs wordt uitgerekend per vierkante meter.

Dus de bezoeker kan zelf zijn formaat kiezen met een input veld
Hoogte: .... cm - Breedte:..... cm - Aantal stuks:..... - Selecteer uw beeld

Hierna kan de klant een berekening doen ofwel rechtstreeks doorgaan naar de bevestigingspagina.
Op de bevestigingspagina heeft de klant zijn gegevens op (naam,adres,enz....)
Er wordt een map gemaakt op naam van de klant op onze FTP-server waar zijn beelden in komen.

Dus ik moet een systeem hebben die beelden kan uploaden na dat de klant zijn gegevens heeft ingevuld.
Offline vinTage - 31/01/2012 13:12
Avatar van vinTage Nieuw lid Zodra je move_uploaded_file hebt gebruikt staat het bestand al op de server, je kan niet een variable maken van het locale filepath op de klant zn pc om het bestand op een andere pagina te laten versturen.

Wat je wel kunt doen is het bestand laten uploaden naar een 'tijdelijke' map, de naam bijhouden in een session oid, en als er niet 'bevestigd' wordt, dan het bestand unlinken.
Als er wel bevestigd wordt, dan kun je het bestand verplaatsen nadat je een dir aanmaakte, en daarna het bestand in de tijdelijke dir weer te unlinken.
Offline ibmos2warp - 02/02/2012 21:46
Avatar van ibmos2warp PHP interesse
vinTage schreef:
(...)
Wat je wel kunt doen is het bestand laten uploaden naar een 'tijdelijke' map, de naam bijhouden in een session oid, en als er niet 'bevestigd' wordt, dan het bestand unlinken.
Als er wel bevestigd wordt, dan kun je het bestand verplaatsen nadat je een dir aanmaakte, en daarna het bestand in de tijdelijke dir weer te unlinken.

Let wel op dat met shared hosting je jammer genoeg vaak gebruik maakt van dezelfde tmp / temp directory. Dat betekend dat tijdelijke bestanden van jouw ook door andere benaderd kunnen worden.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.242s