login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tijd

Offline YannickVDS - 07/02/2005 18:14
Avatar van YannickVDSNieuw lid Ik zou graag zoiets in mijn script verweven dat de bezoeker kan kiezen of hij een uur of een dag, of een week... online kan blijven zonder dat hij zich telkens weer moet aanmelden
  1. <?
  2.  
  3. require("config.php");
  4.  
  5. if($submit){
  6.  
  7. $query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE gebruikersnaam = '$gebruikersnaam' AND wachtwoord = '$wachtwoord' AND geactiveerd = '1'");
  8. $result = mysql_num_rows($query);
  9.  
  10. if(!$result){
  11. $a = "Gebruikersnaam en/of Wachtwoord is/zijn incorrect. Of je bent vergeten om je account te activeren...<br><br><a href=\"?gebruikersnaam=$gebruikersnaam\">Ga terug</a>";
  12. }
  13. else{
  14. while($object = mysql_fetch_object($query)){
  15. $memberid = $object->memberid;
  16. }
  17. $login = 1;
  18. session_register("memberid");
  19. header("Location: index.php");
  20. }
  21. }
  22. else{
  23. echo "<link rel=\"stylesheet\" content=\"text/css\" href=\"layout.css\">";
  24.  
  25.  
  26. if(!$login){
  27. $a = "<form method=\"POST\" action=\"$PHP_SELF\">
  28. <table border=\"0\">
  29. <input type=\"hidden\" name=\"submit\" value=\"1\">
  30. <tr>
  31. <td>Gebruikersnaam:<br></td>
  32. <td><input type=\"text\" name=\"gebruikersnaam\" size=\"20\" value=\"$gebruikersnaam\"><br></td>
  33. </tr>
  34. <tr>
  35. <td>Wachtwoord:<br></td>
  36. <td><input type=\"password\" name=\"wachtwoord\" size=\"20\"><br></td>
  37. </tr>
  38. <tr>
  39. <td><input type=\"submit\" value=\"Inloggen\"> <input type=\"reset\" value=\"Aanmelden\"
  40. onclick=\"document.location.href=('aanmelden.php')\"></td>
  41. </tr>
  42. </table>
  43. </form>";
  44. }
  45. else{
  46. header("Location: index.php");
  47. }
  48. }
  49. echo $a;
  50. ?>

Maar nu weet ik niet goed hoe ik dit in mijn login script moet verwerken... Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
Yannick

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 07/02/2005 18:17
Avatar van Tuinstoel PHP expert Cookies 

Doe je best, de tutorial moet voldoende zijn. En verbeter btw je script, hij is niet optimaal vind ik.
Offline YannickVDS - 07/02/2005 18:38
Avatar van YannickVDS Nieuw lid Kun je niet even een voorbeeld geven want ik neem aan dat je toch wel je database ook moet aanspreken....
mvrgr,
Yannick
Offline Maarten - 07/02/2005 18:41
Avatar van Maarten Erelid Je zet dus een cookie voor een bepaalde tijd..; en dan kan je bovenaan iedere pagina controleren:
als de sessie niet bestaat, maar wel de cookie, lees je uit die cookie het wachtwoord en de gebruikersnaam (die je erinstopt)

Wanneer die 2 overeenkomen met een waarde uit de db log je ze weer in, vernieuw je de pagina, en de sessie bestaat terug, en je bent ingelogd.
Offline YannickVDS - 30/11/1999 00:00
Avatar van YannickVDS Nieuw lid Kan niemand het zo inwerken in het script want ik denk niet dat ik het ga kunnenrnmvgr,rnYannick
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Als je nu nog het euroteken zou gebruiken, heb je wel een kans op een positief antwoord.rnHet is een beetje het verhaal van de krekel en de mier...
Offline YannickVDS - 30/11/1999 00:00
Avatar van YannickVDS Nieuw lid Aah oke,rnIk begrijp 't al....rnmvrgr,rnYannick
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid [quote] ik denk niet dat ik het ga kunnen[quote]Je denkt dat dus, maar neemt niet eens de moeite om het te proberen
Offline cyberjojo - 30/11/1999 00:00
Avatar van cyberjojo Nieuw lid miss neemt hij wel de moeite maar lukt het gewoon niets p
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s