login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uren + loon berekenen (Opgelost)

Offline UpLink - 31/12/2011 14:34
Avatar van UpLink... Beste SiMa's,

Ik zou graag een systeemke maken (voor mezelf)om mijn uren in te geven, overuren te berekenen en eventueel bruto loon te berekenen.

Alleen vind ik het moeilijk om eraan te beginnen omdat ik niet goed weet waarmee ik het beste begin.

Iemand een idee in welke volgorde je het beste werkt hiervoor en wat er essentieel is om uren te berekenen?
Ik bedoel, ik werk in 2 shiften. De ene week vroege (8 tot 17) en de andere week de late (11 tot 20). Als ik mij uren ingeef zou deze automatisch moeten bereken of ik overuren heb of recup moet bijpakken om mijn 8 uur te vullen.

Wie kan mij op weg helpen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 31/12/2011 15:46
Avatar van Stijn PHP expert Als je Excel hebt, kan je makkelijk een sheetje maken . Ene veld vul je je uren in, dan kan je met een formule het aantal overuren uitrekenen. Je hebt een vast brutoloon, dus je bruto loon voor die dag kan je ook uitrekenen. Voor netto loon, kan je genoeg formules vinden op internet.

Je kan dan ook nog eens grafieken tekenen. Programmeren is hier een beetje overdreven.
Offline UpLink - 31/12/2011 16:27
Avatar van UpLink ... ik heb Office 2010 van mijn werk. Maar ik werk liever online omdat ik met deze uren (niet het loon) achteraf nog andere dingen van plan ben te doen... concreet heb ik daar nog niets over, enkel de ideeën...

Dus PHP en MySQL is voorlopig de oplossing voor mij...

Als iemand mij hiermee op weg kan zetten, zou dit tof zijn...
Offline Pieter - 31/12/2011 16:53
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Zelfs met Google Docs kan je het... Dan is het online.

Als je het zelf maakt, start je m.i. best op papier om een treffelijke structuur te maken van wat je allemaal wilt. Begin eenvoudig om meer functionaliteit toe te voegen...
Offline vinTage - 01/01/2012 21:33
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik heb eens een *opzetje gemaakt wat imo wel een klein beetje bruikbaar is voor een soort week kalender.
Als je er nu een veld bijmaakt waarin je per dag je uren bijhoud, dan is het verder een kwestie van een query met een 'wiskundige formule' om de totalen etc te berekenen.

*Ik ga de code toegevoegen aan de scripts hier, nog even wachten tot die is goed gekeurd.
Als je het bruikbaar lijkt, of gewoon benieuwd bent naar de code, dan wil ik em ook wel via pm sturen.
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 03/01/2012 22:46
Avatar van UpLink ... Zou prachtig zijn...

Ik weet zo'n man als VinTage echt te apprecieren... (nee, dit is NIET slijmen :-p)
Offline vinTage - 08/01/2012 03:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Sorry voor de heel erg late reactie (kom net terug van kroatie), maar het script is ondertussen wel te vinden op sima 
Hopelijk kun je er iets mee.
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 08/01/2012 12:15
Avatar van UpLink ... Ziet er echt prachtig uit... met een beetje aanpassingen moet het wel lukken  

You're the man  
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s