login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Upgrade mysql 4.1

Offline foxie - 06/02/2005 21:34
Avatar van foxieNieuw lid Hallo,

Ik heb daarstraks een upgrade gedaan naar mysql versie 4.1 als ik nu een database verbinding wil maken krijg ik een fout van " Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client
"
Na wat googlen ben ik er dus achter gekomen dat er vanaf versie 4.1 een langer hashing algoritme wordt gebruikt dan daarvoor en dat daardoor de fout komt. Nu heb ik vanalles gevonden over old_password(). Maar ik zou ingodsnaam niet weten waar ik dit moet typen en wat ik juist moet meegeven.

Zou er hier iemand me kunnen helpen met die vervelende probleem:s

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 06/02/2005 23:07
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
heb het probleem nog niet echt "onderzocht" maar met de MySQL functie old_password() kun je je paswoorden converteren naar het nieuwe formaat.
Aangezien je niet kunt connecteren ligt je probleem elders.

Hoe connecteer je naar je sql?
Ik neem aan dat de fout betekend dat je client (het programma dat je gebruikt om met je db te werken) te oud is.
Als je unix of macosx hebt, doe je gewoon de terminal open en typ je 'mysql' waardoor je wel zult kunnen verbinden; en vandaar kun je je paswoorden updaten met die functie.
Als je windows hebt, zul je op zoek moeten gaan naar een client (gelijk phpmyadmin of een programma) dat naar mysql 4.1 kan connecteren, en deze dan gebruiken...
Offline Rens - 06/02/2005 23:09

Crew algemeen
Laat me raden: je vult host, username en password in?^^
Klinkt raar, maar als je username en password weglaat, werkt het wel.

Dus:
  1. MySQL_Connect("localhost", "", "");

zal wel werken.

Ik heb het ook.

klikje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s