Hey,
Ik heb ineens een probleem met mijn insert query. Van het een op het andere moment deed het ding ineens niets meer. Na de submit krijg ik wel een melding dat alles goed gegaan is, maar er is geen nieuwe rij toegevoegd. Ook niet eentje met allemaal lege kolommen. Volgens mij is dit ineens gebeurt, of ik moet onbewust de page vervangen hebben, wat me nogal sterk lijkt. Ik zal het stukje code geven wat niet werkt. Ik krijg ook geen error op line zoveel, dus waar ik moet beginnen is me ook onduidelijk omdat het eerst wel gewerkt heeft.
<?
if ($_POST[submit]) {
if ($_POST['titel'] == "" || $_POST['url'] == "" || $_POST['thumb'] == "" || $_POST['movieid'] == "" )
{
echo "Je hebt niet alles ingevuld!<br><a href=\"javascript:history.go(-1)\">Klik hier om terug te gaan</a>";
}
else {
$insert = "INSERT INTO posters (id, titel, url, thumb, movieid) VALUES ('', '$_POST[titel]', '$_POST[url]', '$_POST[movieid]')";
$query = mysql_query($insert);
echo "De poster is succesvol toegevoegd!<br>Klik <a href=\"adm_addposter.php?id=$fid&m=movie&fid=$fid\">hier</a> om nog een poster toe te voegen";
}
}
else
{
// formuliertje komt hieronder maar heb ik weggelaten
?>
<?
if ($_POST[submit]) {
if ($_POST['titel'] == "" || $_POST['url'] == "" || $_POST['thumb'] == "" || $_POST['movieid'] == "" )
{
echo "Je hebt niet alles ingevuld!<br><a href=\"javascript:history.go(-1)\">Klik hier om terug te gaan</a>";
}
else {
$insert = "INSERT INTO posters (id, titel, url, thumb, movieid) VALUES ('', '$_POST[titel]', '$_POST[url]', '$_POST[movieid]')";
$query = mysql_query($insert) or die (mysql_error()); ;
echo "De poster is succesvol toegevoegd!<br>Klik <a href=\"adm_addposter.php?id=$fid&m=movie&fid=$fid\">hier</a> om nog een poster toe te voegen";
}
}
else
{
// formuliertje komt hieronder maar heb ik weggelaten
?>
Thomas - 06/02/2005 23:44 (laatste wijziging 06/02/2005 23:44)
Moderator
Het heeft overigens alleen zin om het resultaat van een INSERT-query op te vangen als je iets met het resultaat (boolean die aangeeft of de INSERT-operatie is geslaagd) doet he ?
Dat kan toch wel heel wat netter. Verder gebruiken we geen or die(), maar handelen we fouten netjes af. Ook echoën we html tussen ' zodat we niet onnodig te hoeven escapen ....