login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Select in Select fout:

Offline foxie - 05/02/2005 21:33
Avatar van foxieNieuw lid Ik heb een fout met een SQL select in een SELECT, dit heb ik momenteel al:

1. SELECT *
  2. FROM tblkaartjes k
  3. WHERE firmaId
  4. IN(
  5. SELECT firmaId
  6. FROM tblfirma f
  7. WHERE MATCH ( firma )
  8. AGAINST ( 'cibelco'
  9. IN BOOLEAN
  10. MODE ))

Vervang ik echter de 2de select door een waarde van een firmaId dan doet hij het wel, ik zie niet echt mijn fout julie misschien.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 05/02/2005 22:43
Avatar van numlockrond Onbekend krijg je een error?? zoja, welke dan, zoniet, welke rijen krijg je terug en welke zou je moeten krijgen?
Offline Thomas - 05/02/2005 22:47 (laatste wijziging 05/02/2005 22:49)
Avatar van Thomas Moderator Het nesten van queries werkt pas vanaf MySQL versie 4.1, dus er is een redelijke kans dat je MySQL-versie te oud is.

Om de MySQL-versie te kunnen achterhalen doe je een van de twee dingen:

1. <?php
  2. /*
  3. methode #1
  4. vraag alle PHP-gegevens van je server op een bekijk het onderdeel MySQL (MySQL API version)
  5. */
  6.  
  7. /*
  8. methode #2
  9. vraag de MySQL-versie rechtstreeks op
  10. */
  11. ?>

Wanneer je versie te oud is zul je dit met meerdere queries op moeten lossen (en een for- of while-lus).
Offline foxie - 06/02/2005 09:11 (laatste wijziging 06/02/2005 15:35)
Avatar van foxie Nieuw lid Dank u fangorN, dat is inderdaad de fout, maar ik heb nu een mysql versie 4.1 gedownload maar als ik die installeer zegt hij: cannot create sql services for windows of iets dergelijks. Het zou kunnen dat ik een verkeerde versie heb gedl't zou iemand me een direct link kunnen geven naar een goede versie?

Zou er iemand zo'n direct link kunnen geven?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s