De afgelopen tijd komen er steeds meer smartphones op de markt. Mede daardoor ben ik me gaan interesseren in deze markt en ben daardoor nu bezig met het ontwikkelen van een mobiele website. Deze website wordt een fotoboek.
Globaal gezien moet het er als volgt uit komen te zien:
- album overzicht
- inhoud van een album
Nu komt dan mijn vraag - hoe - kan ik dit het best realiseren? Dan bedoel ik met name het swappen tussen de diverse foto's(inhoud van een album). Dit gaat waarschijnlijk niet zo gemakkelijk als met lightbox op een normale pc. Kan dit met javascript? Zijn hier standaard opensource scripts voor beschikbaar?
Écht super dat jullie met me meedenken. Het klopt inderdaad dat ik met nadruk geen (mobiele) applicatie wil bouwen, maar een mobiele fotoboek website. Ik vraag me af of vóór een mobiele fotoboek website opensource projecten bestaan.
Om van de ene naar de andere foto te swappen met een normale GET REQUEST gaat waarschijnlijk traag werken. Bestaat er misschien een mobiele variant van lightbox ofzo?
JQuery Mobile zou een oplossing zijn, maar ik veronderstel dat je echt wilt schuiven tussen die foto's zoals bij apps? Kan je er niet direct een antwoord op geven, maar vergeet niet dat het enkel voor touch-phones is dan hé
Zo'n gallery als deze zoek ik wel zo ongeveer. Jammer, alleen dat het niet opensource is. Voor een niet-commercieel (meer fun) project zoek ik opensource(free) oplossingen.
Aar je bent super. Dat is precies wat ik bedoel. Op dat blog kan ik de javascript code downloaden. Enig idee hoe ik de CSS en HTML file moet opstellen? Met Firebug uitdokteren lijkt me een beetje omslachtige methode.