rij uit database kopieren
Appie_Dijk - 13/12/2010 14:19
|
Lid |
|
Hallo iedereen,
Graag wil ik een rij uit mijn database dubliceren (kopieren)...
Ik heb het geprobeerd met onderstaande code, maar dit werkt niet...
mysql_query("SELECT genrid, naam, telefoonnummer, email, mobiel, woont, woonplaats, activiteit1, activiteit2, activiteit3, activiteit4, activiteit5, aanvaarding, zichtbaarklant
INTO bezichtiging
FROM bezichtiging
WHERE id='". $wijzigid ."'")or die(mysql_error());
mysql_query("SELECT genrid, naam, telefoonnummer, email, mobiel, woont, woonplaats, activiteit1, activiteit2, activiteit3, activiteit4, activiteit5, aanvaarding, zichtbaarklant INTO bezichtiging FROM bezichtiging
Ik krijg dan de melding: 'undeclared bariable: bezichtiging'.
Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?
Alvast bedankt!
Mvg Albert
|
3 antwoorden
Gesponsorde links |
|
rickvanhout - 13/12/2010 16:27 (laatste wijziging 13/12/2010 17:13)
|
Lid |
|
probeer dit eens
mysql_query("INSERT INTO bezichtiging
SELECT bezichtiging.genrid, bezichtiging.naam, bezichtiging.telefoonnummer, bezichtiging.email, bezichtiging.mobiel, bezichtiging.woont, bezichtiging.woonplaats, bezichtiging.activiteit1, bezichtiging.activiteit2, bezichtiging.activiteit3, bezichtiging.activiteit4, bezichtiging.activiteit5, bezichtiging.aanvaarding, bezichtiging.zichtbaarklant "."
FROM bezichtiging "."
WHERE bezichtiging.id = '. $wijzigid .' ")or die(mysql_error());
SELECT bezichtiging.genrid, bezichtiging.naam, bezichtiging.telefoonnummer, bezichtiging.email, bezichtiging.mobiel, bezichtiging.woont, bezichtiging.woonplaats, bezichtiging.activiteit1, bezichtiging.activiteit2, bezichtiging.activiteit3, bezichtiging.activiteit4, bezichtiging.activiteit5, bezichtiging.aanvaarding, bezichtiging.zichtbaarklant "." FROM bezichtiging "."
|
vinTage - 13/12/2010 21:42 (laatste wijziging 13/12/2010 21:43)
|
Nieuw lid |
|
mijn test db:
CREATE TABLE `test` (
`id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
`voornaam` varchar(20) NOT NULL,
`achternaam` varchar(20) NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
);
INSERT INTO `test` (`id`, `voornaam`, `achternaam`) VALUES
(1, 'jan', 'klaasen'),
(2, 'peter', 'pan'),
(3, 'willy', 'wortel'),
(4, 'guus', 'geluk')
CREATE TABLE `test` ( `id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT, `voornaam` varchar(20) NOT NULL, `achternaam` varchar(20) NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`) ); INSERT INTO `test` (`id`, `voornaam`, `achternaam`) VALUES (1, 'jan', 'klaasen'), (2, 'peter', 'pan'), (3, 'willy', 'wortel'), (4, 'guus', 'geluk')
en de werkende code
mysql_query("insert into test(voornaam, achternaam) select voornaam, achternaam from test where id = '2'")or die(mysql_error());
mysql_query("insert into test(voornaam, achternaam) select voornaam, achternaam from test where id = '2'")or die(mysql_error());
en dan komt er een nieuwe record bij met peter pan (id 5)
ps, dr is helemaal niks mis met or die in test fase, zo zie je gewoon eerder waneer er iets fout gaat. |
Gesponsorde links |
|
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten. |
|