login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

select vullen

Offline cloudstrife - 31/01/2005 19:16
Avatar van cloudstrifePHP beginner Stel dat je een select moet vullen met aardig wat gegevens en dat je tot wel 30 keer die zelfde select op 1 pagina hebt staan hoe zouden jullie die dan gaan vullen? Ik zat te denken aan 1 lange string die je telkens met <option>waarde</option> langer maakt en die dan telkens tussen de select tags echoen of is er een betere manier?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 31/01/2005 19:20
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik begrijp het probleem niet helemaal...
Je kunt dan toch gewoon de SELECT met een for of while lus vullen??
Offline cloudstrife - 31/01/2005 19:28
Avatar van cloudstrife PHP beginner ja probleem is dat ik dit dan 30 keer na elkaar zou moeten doen en zou handiger zijn als dit maar 1 keer moet gebeuren..
krijg namelijk zo iets:
select
select
select
telken smet dezelfde lijst waarden..
Offline Metalhead - 31/01/2005 19:30
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Maar dat kun je dan toch ook gewoon in een lus doen?

lus1
{
select
lus2
{
option
}
}
Offline cloudstrife - 31/01/2005 19:41
Avatar van cloudstrife PHP beginner mm ik dacht aan 1 keer een lus om men recordset te doorlopen en een string op te bouwen in het genre van <option>waard</option><option>waarde</option>enz...
Offline numlockrond - 31/01/2005 19:43
Avatar van numlockrond Onbekend dan wordt die lus2 dus wel 30 keer uitgevoerd terwijl 1 keer genoeg is. Gewoon de hele select in een var opslaan en steeds echoën...

Maar waarom 30 keer dezelfde select op 1 pagina?? Kan ik me niks bij voorstellen.
Offline cloudstrife - 31/01/2005 19:46
Avatar van cloudstrife PHP beginner omdat het om een samenstelling gaat van bv 30 elementen die men kan kiezen uit die lijsten, van elk geselecteerd element moet een bepaalde hoeveelheid opgegeven worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s