Nieuw lid |
|
Hallo allemaal.
Ik ben hier al een paar keer terecht gekomen met telkens een opgeloste vraag, dus probeer ik het vandaag weer eens met een zeer simple vraag ( ben vergeten hoe het moet ).
Ik sorteer nu al een tijdje gewoon met post, maar heb ook een pagination systeem. namelijk als je dan naar pagina 2 gaat dan zal de $_POST terug gereset zijn. Dus wil ik $_GET in de url om zo te sorteren.
Heb hier al een tutorial gezien over sorteren met $_GET maar daar zet ie de links in waar je dan op klikt. Ik wil het namelijk met een form doen, method get.
Nu het probleem ligt echter in de url. Ik heb mijn paginas geincluded en heb ong zo een url;
index.php?page=test&mode=test2
test2 is de pagina waar ik dus mijn tables wil sorteren. Maar als ik dan op submit druk ( mits de action ook op index.php?page=test&mode=test2 staat ) veranderd ie de link naar index.php?order=jesorteernaam&ordertype=ASC waneer ik hem eigenlijk index.php?page=test&mode=test2&order=jesorteernaam&ordertype=ASC wil hebben.
Dit heb ik vroeger wel al eens kunnen doen maar ben op het moment het antwoord kwijt, wie helpt me even zoeken?
Alvast erg bedankt,
Nico
|