Ik heb nog twee vragen over de zoekmachine met getallen. Eigenlijk weet ik niet of ik ze in 1 keer kan stellen of dat ik er beter twee aparte vragen van kan maken. Zonder tegenbericht maak ik er maar twee vragen van.
Als er een getal in het invoervak getypt wordt, en er wordt op de knop geklikt, dan verschijnt dat getal op het scherm. Dat gaat nu prima.
Maar als er niets in het invoervak getypt wordt, verschijnen alle getallen. En dat mag niet. Er moet niets komen of liever een foutmelding met de mededeling 'Typ een getal'. Maar dat lukt niet.
Achter de query heb ik 'or die(mysql_error()) gezet', maar dat maakt niets uit. De foutmelding blijft achterwege.
Kan ik dit niet met een 'or die(mysql_error())' oplossen?
Ik heb het al met empty geprobeerd, maar daarmee zit ik ook op de verkeerde weg.
Ik heb wel een dubbele aanhalingsteken gebruikt, maar als ik enkele gebruik, blijf ik de foutmelding houden.
Het ?>-teken moet volgens mij na de accolade als afsluiting van de while-lus. Het is onlogisch dit binnen de accolades te zetten.
'echo' moet m.i. voor '$optie3'
De voorwaarde moet na de while-lus.
De accolade na het einde van de php-code moet er blijven staan om de while-lus af te sluiten.
Ik zit me suf te piekeren. Misschien is de while-lus toch niet correct afgesloten en moet ik het niet bij 'else' zoeken.
Tja, de tekst bij de foutmelding moet natuurlijk tussen accolades, maar dit bestand werkt nog niet goed.
Ondertussen is het probleem met voor mij nieuwe code op een ander forum opgelost.
Toch ben ik er nog steeds reuze benieuwd naar hoe het met deze code wel moet. Dan kan ik de twee oplossingen met elkaar vergelijken en daar kan ik veel van leren. De fout kan een eventuele eindaccolade zijn, maar dat kan ik zelf niet vinden.