PHP beginner |
|
#1:
In principe zou 't mooiste zijn dat de 'undo' functie voor alle acties gelden, en bij een edit actie werkt dit dus niet, maar voor de rest wel een mooie oplossing voor 'delete' command.
#2:
Dus bijv ik DELETE iets, dan zou ik dus de INSERT actie moeten opslaan in de sessie. Is er dan een mogelijkheid dat ik problemen krijg met de ID's?
voorbeeld:
Ik heb 10 producten in een categorie genaamd 'wijnen'. Ik verwijder die categorie (wat eigenlijk al niet mag in een applicatie, maar STEL). dan krijg je dus een probleem, zijn er zo meer voorbeelden? bovenstaande komt namelijk nooit voor maar stel.
En dat wat jij zegt is hetzelfde als wat ik bovenaan zei hé, gewoon een 'tegenovergestelde' query maken, eventueel in een array zodat je zo een 'history list' hebt?
Edit:
Is het dan misschien ook noodzakelijk om een class te maken voor het opstellen van een query? dus bijv:
Als ik dan zo mijn query bijvoorbeeld zal opstellen, kan ik dan meteen de undo-query opstellen. Maar als ik eenmaal mijn query heb, lijkt het me nogal lastig om deze uit elkaar te halen er een een undo-query van te maken, niet? |