Ik wil met een script beginnen welke gegevens uit meerdere databases haalt, ik heb het volgende maar wil graag weten of dit correct is voordat ik verder ga...
de gegevens worden netjes opgehaald, dus dat is het probleem niet...
maar is het ook correct om zo te scripten? ben namelijk gewend om alles uit 1 database te halen...
$res = mysql_query("hierjequery");
while($object = mysql_fetch_row($res)) {
echo $object['0']; // dit laat dus de eerste rij zien, is de snelste manier.
}
@nick5556: waarom zou je een while maken, dit is toch alleen nodig bij meerdere resultaten??
@nick5556 & @martijn: ik begrijp die "Backticks" en dat dit dus vooral nodig is voor gereserveerde woorden, maar welke woorden zijn dit dan?
@joost: waarom is het beter om het zo te doen? als het goed is komen er namelijk een stuk om 10 databases... mogelijk komen er later meerdere connecties naar andere servers maar dan kan ik toch beter dan een nieuwe $connectie aanmaken en deze aanpassen bijv. zo:
@nick5556 & @martijn: ik begrijp die "Backticks" en dat dit dus vooral nodig is voor gereserveerde woorden, maar welke woorden zijn dit dan?
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/reserved-words.html . Maar je kan deze beter vermijden als kolom of tabelnaam.
Appie_Dijk[/quote schreef:
@joost: waarom is het beter om het zo te doen? als het goed is komen er namelijk een stuk om 10 databases... mogelijk komen er later meerdere connecties naar andere servers maar dan kan ik toch beter dan een nieuwe $connectie aanmaken en deze aanpassen bijv. zo:
mysql_select_db($db_systeem , $connectie2);
Ten eerste worden met mijn manier alle databases op hetzelfde punt in de code geselecteerd, wat overzichtelijker is. Daarnaast kan je nu makkelijker meerdere keren een query doen op een database, zonder telkens mysql_select_db erboven te moeten zetten.
Het probleem lag bij de 4e parameter van mysql_connect, die moest op true:
php.net schreef:
If a second call is made to mysql_connect() with the same arguments, no new link will be established, but instead, the link identifier of the already opened link will be returned. The new_link parameter modifies this behavior and makes mysql_connect() always open a new link, even if mysql_connect() was called before with the same parameters. In SQL safe mode, this parameter is ignored.
maare dan kan ik toch beter mijn manier gebruiken? lijkt me nogal wat overzichtelijker als je later de code weer eens uit elkaar moet halen om fouten op te sporen...
maare dan kan ik toch beter mijn manier gebruiken? lijkt me nogal wat overzichtelijker als je later de code weer eens uit elkaar moet halen om fouten op te sporen...
Dat kan ja, maar imo is het onhandig. Als jij dat fijner vind werken moet je het zeker doen.