login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Voordeel join

Offline nick5556 - 11/01/2010 17:48
Avatar van nick5556PHP beginner Hallo,

Ik vroeg me zo even af wat het voordeel is van joins ten opzichte van een gewone select waarin ik twee databases aanroep, of gebruik maak van een inner/left/right join?

Misschien is dit niet het gepaste subforum, dus als dit zo is: Sorry hiervoor.

Nick

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 11/01/2010 18:36 (laatste wijziging 11/01/2010 18:37)
Avatar van Martijn Crew PHP het voordeel is dat je met 1 query bijpassende dingen kan selecteren.

Stel je hebt een spelletje, en in je database 2 tabellen. In tabel members staat je id, naam, rank en geld. In tabel gegevens staat je id, email en wachtwoord.

Nu heb je een profiel paginaatje waar je de naam, rank en email op wilt zetten, dus gegevens uit beide tabellen.
Dan kun je 2 queries doen, 2keer fetchen en dan 2 $var's echo-en, of je maakt een innerjoin die beide gewoon selecteerd, dan kun je het met 1 fetch af en staat alles netjes in 1 array 

edit:
Dit valt nog mee uiteraard, maar ik heb ooit een top50 lijst gemaakt en daar gebruikte ik 13 tabellen met gegevens voor. Ik kan 13 queries maken en 13 keer fetchen, maar een mooie innerjoin en ik had alles in 1x 
Offline nick5556 - 11/01/2010 19:39
Avatar van nick5556 PHP beginner Je kan met SELECT toch ook deze methode gebruiken:

1. SELECT `Gebruikers`.*, `Gebruiker_info`.*
  2. FROM `Gebruikers`, `Gebruiker_info`
  3. WHERE `Gebruikers`.ID = `Gebruiker_info`.ID

?

Heeft het te maken met laadsnelheid ofzo?
Offline cloudstrife - 11/01/2010 20:06 (laatste wijziging 11/01/2010 20:07)
Avatar van cloudstrife PHP beginner
nick5556 schreef:
Je kan met SELECT toch ook deze methode gebruiken:

[..code..]

?

Heeft het te maken met laadsnelheid ofzo?

In oracle is het gebruik van join dacht ik 15% sneller dan dat je zelf de joins gaat leggen, dus waarschijnlijk zal dit in mysql ook wel ergens een voordeel hebben.

Zoals eerder gezegd ga je joins gebruiken om met elkaar gerelateerde data op een performante manier op te halen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s