login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database van zaterdag tot zaterdag (Opgelost)

Offline Ruultje - 05/01/2010 23:30
Avatar van RuultjeNieuw lid Is het mogelijk om de begindag in de database (via een php code) aan te passen. Nu loopt deze van maandag tot maandag maar voor één database zou ik hem graag willen zien van zaterdag tot zaterdag. Bestaat deze mogelijkheid? Kan er verder niets over vinden of het toe te passen valt.

Mijn gevoel zegt dat het niet kan, maar hierin kan ik mij natuurlijk ook vergissen. Vandaar deze vraag.

Als het wel bestaat kan dan iemand een kleine aanzet geven? Verder zal ik er dan wel zelf uitkomen.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 05/01/2010 23:50
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Als je de nummering van de dagen bedoelt, dus zondag is dag 1, dan lijkt mij dit niet aan te passen.

Maar dit lijkt mij ook niet nodig? Daar zijn toch ook andere oplossingen voor?

Leg je situatie anders eens uit, wellicht dat we je kunnen helpen met een alternatieve manier.
Offline Ruultje - 06/01/2010 00:19
Avatar van Ruultje Nieuw lid Het gaat in ieder geval om berekeningen van uren. Hoeveel uren er in een week zijn gedraaid.

Men moet een week selecteren en dan komen de resultaten van die week (en de totalen). Nu is het echter de bedoeling dat deze van zaterdag tot zaterdag getoond worden (die resultaten + de totalen).

Maar zoals jij ook zegt vraag ik mij af of dit wel kan. Want een week begint in werkelijkheid ook gewoon op een maandag en niet op de zaterdag. Met andere woorden klopt de weeknummering dan totaal niet meer.

Ik heb het nu zo dat er ook gekozen kan worden uit een begin- en een einddatum. Dit lijkt mij de enige oplossing. Maar ik kan dat ook mis hebben.
Offline ArieMedia - 06/01/2010 08:42
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ruultje schreef:
Het gaat in ieder geval om berekeningen van uren. Hoeveel uren er in een week zijn gedraaid.

Men moet een week selecteren en dan komen de resultaten van die week (en de totalen). Nu is het echter de bedoeling dat deze van zaterdag tot zaterdag getoond worden (die resultaten + de totalen).

Maar zoals jij ook zegt vraag ik mij af of dit wel kan. Want een week begint in werkelijkheid ook gewoon op een maandag en niet op de zaterdag. Met andere woorden klopt de weeknummering dan totaal niet meer.

Ik heb het nu zo dat er ook gekozen kan worden uit een begin- en een einddatum. Dit lijkt mij de enige oplossing. Maar ik kan dat ook mis hebben.
Waarom zal dat niet kunnen volgens jou dan. Je haalt gewoon 7 dagen op via een query.
Offline nick5556 - 06/01/2010 09:37
Avatar van nick5556 PHP beginner Kun je niet gewoon de uren ophalen en er dan 24 uur vanaf trekken?
Offline Ruultje - 11/01/2010 13:39
Avatar van Ruultje Nieuw lid Sorry was ziek geworden ;)

Deze laatste is eventueel ook een optie. Ik zal eens kijken. Of het ophalen van de zeven dagen. Ik zal eens uitzoeken hoe dit precies moet. Weet het in principe wel maar loop nog tegen probleempjes op.

In ieder geval kan ik wel iets met de tips. Ik laat het de komende tijd nog even staan zoals het nu staat dat er ook gekozen kan worden tussen twee data.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s