login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Forum maken

Offline MarcN - 22/01/2005 16:48
Avatar van MarcNGrafische interesse Hallo,

Ik wil graag een eigen forum maken.
Maar wat ben je er allemaal voor nodig? Ik bedoel van, welke scriptingtalen moet je sowieso wel kennen. En hoe kun je zo'n iets maken. Heeft iemand daar over een tutorial?

Heel erg bedankt!!!!

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline webstab - 22/01/2005 16:49
Avatar van webstab PHP ver gevorderde het handigste vind ik is: php en mysql
Offline MarcN - 22/01/2005 16:50
Avatar van MarcN Grafische interesse Ja, php en mysql is dan zeker wel nodig. Maar ben je daarvoor ook kennis nodig van css en zo? En html?
Offline BigBug - 22/01/2005 16:51
Avatar van BigBug PHP expert Niet persé, html natuurlijk wel, maar css is niet per se nodig hoor!
Offline Maarten - 22/01/2005 16:55
Avatar van Maarten Erelid Dit is de idiootste vraag die ooit op het forum is gesteld als je het mij vraagt 
Wil je een forum in ASP? dan moet je asp kennen.
Wil je een in PHP? dan moet je PHP kennen.

HTML heb je voor alles nodig bij mijn weten, anders kan je geen website maken.
En als je wat CSS is zou je zelf wel kunnen uitmaken of je het gaat gebruiken ook.

En HOE je zoiets maakt? Met je verstand, gewoon logisch denken -> wat wil ik zien, wat moet er gebeuren.
Offline MarcN - 22/01/2005 16:58 (laatste wijziging 22/01/2005 17:02)
Avatar van MarcN Grafische interesse Oke, ik zal m'n best doen. Maar wat ik dus eigenlijk wou weten, wat je zowieso nodig bent aan kennis.
Offline BigBug - 22/01/2005 17:33
Avatar van BigBug PHP expert Lijkt me opzich logish.. ... als je ff nadenkt, weet je dat je html nodig hebt, tables e.d. om de posts te laten zien.. dus html zoiezo...

Dan ga je denken, hoe ga ik het verwerken? dit kan met php en mysql bijv. dus dan kom je op html, php & mysql... simpel toch?
Offline MarcN - 22/01/2005 17:48
Avatar van MarcN Grafische interesse Ja, dat is wel weer zo. Maar, het was ook maar een vraag.
Offline nemesiskoen - 22/01/2005 17:48
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
om het bericht van BB aan te vullen

... je leert die talen (als je die nog niet kent), en zorgt dat je de belangrijkste weet (MySQL combineren met PHP, tabellen maken in HTML, een formulier maken), je moet niet alles van A tot Z van php en html kennen, maar wat er tussen de haakjes staat is zeker een must... dan begin je best met eerst een ledensysteem te bouwen, en vandaaruit een forum... zend de gegevens via de header anders raak je in de knoop... een leuk admin paneel staat nooit mis maar is niet noodzakelijk... en als laatste, een gouden typ: sla samen met je bericht de categorie op in 1 gezamelijke DB berichten... nu zou alles moeten goed komen, na een weekje html, een maandje php en een weekje mysql te leren ben je klaar om te beginnen 
Offline Fenrir - 22/01/2005 17:49
Avatar van Fenrir PHP expert Maar als je dat niet weet, moet je zeker eenst html, php en sql gaan leren...
Offline MarcN - 22/01/2005 18:04
Avatar van MarcN Grafische interesse Nemesiskoen, bedankt! Aan zo'n bericht heb je nog eens wat! Ik heb dus nu bijna de html database door gelezen en van alles mee geprobeerd. Dus, daarna ga ik php doen en daarna sql. En dan kan ik beginnen. 
Offline wouter - 22/01/2005 18:10
Avatar van wouter PHP interesse niet zo snel, om een deftig forum te maken heb je zeker ook javascript nodig 
Offline MarcN - 22/01/2005 18:11
Avatar van MarcN Grafische interesse Oh, haha. Dan ga ik ook javascript leren na dat andere. 
Offline nemesiskoen - 22/01/2005 18:14
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
tja, wil je leuke dingen als UBB dan is javascript leuk... waarom anders zie ik eig niet in, wss zie ik iets over mijn hoofd... ik gebruik enkel javascript voor de UBB 
Offline wouter - 22/01/2005 18:15
Avatar van wouter PHP interesse ja dat had ik ook in gedachten.
Een forum is niet volledig zonder ubb-mogelijkheden
Offline Metalhead - 22/01/2005 18:15 (laatste wijziging 22/01/2005 18:16)
Avatar van Metalhead HTML gevorderde
Citaat:
niet zo snel, om een deftig forum te maken heb je zeker ook javascript nodig

Ik zou niet weten waarom. Niet iedereen heeft javascript enabled (zoals ik, omdat het bij mij niet meer werkt in IE) en dat is soms vrij vervelend. JavaScript is bijna nooit echt nodig...
Offline MarcN - 22/01/2005 18:36
Avatar van MarcN Grafische interesse UBB, daar kun je toch bijvoorbeeld een tekst selecteren en dan bijvoorbeeld op de code knop klikken, zodat dan de tag er om heen komt?
Offline remy - 22/01/2005 19:59
Avatar van remy PHP ver gevorderde ja bijvoorbeeld, of om aanklikbare smilies te maken bijvoorbeeld, dat vinden bezoekers leuk;-)
Offline MarcN - 22/01/2005 20:01
Avatar van MarcN Grafische interesse Oke, dan weet ik dat. ;) Ik had daar al iets over gehoord.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s