Ik wil graag een eigen forum maken.
Maar wat ben je er allemaal voor nodig? Ik bedoel van, welke scriptingtalen moet je sowieso wel kennen. En hoe kun je zo'n iets maken. Heeft iemand daar over een tutorial?
Dit is de idiootste vraag die ooit op het forum is gesteld als je het mij vraagt
Wil je een forum in ASP? dan moet je asp kennen.
Wil je een in PHP? dan moet je PHP kennen.
HTML heb je voor alles nodig bij mijn weten, anders kan je geen website maken.
En als je wat CSS is zou je zelf wel kunnen uitmaken of je het gaat gebruiken ook.
En HOE je zoiets maakt? Met je verstand, gewoon logisch denken -> wat wil ik zien, wat moet er gebeuren.
... je leert die talen (als je die nog niet kent), en zorgt dat je de belangrijkste weet (MySQL combineren met PHP, tabellen maken in HTML, een formulier maken), je moet niet alles van A tot Z van php en html kennen, maar wat er tussen de haakjes staat is zeker een must... dan begin je best met eerst een ledensysteem te bouwen, en vandaaruit een forum... zend de gegevens via de header anders raak je in de knoop... een leuk admin paneel staat nooit mis maar is niet noodzakelijk... en als laatste, een gouden typ: sla samen met je bericht de categorie op in 1 gezamelijke DB berichten... nu zou alles moeten goed komen, na een weekje html, een maandje php en een weekje mysql te leren ben je klaar om te beginnen
Nemesiskoen, bedankt! Aan zo'n bericht heb je nog eens wat! Ik heb dus nu bijna de html database door gelezen en van alles mee geprobeerd. Dus, daarna ga ik php doen en daarna sql. En dan kan ik beginnen.
tja, wil je leuke dingen als UBB dan is javascript leuk... waarom anders zie ik eig niet in, wss zie ik iets over mijn hoofd... ik gebruik enkel javascript voor de UBB
niet zo snel, om een deftig forum te maken heb je zeker ook javascript nodig
Ik zou niet weten waarom. Niet iedereen heeft javascript enabled (zoals ik, omdat het bij mij niet meer werkt in IE) en dat is soms vrij vervelend. JavaScript is bijna nooit echt nodig...