login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Database automatisch updaten

Offline Pakito - 27/12/2009 14:36

weet iemand hoe ik automatisch om de 30sec kan checken of er nog veranderingen zijn en zoja dan updaten en dan elke 30sec weer?

mvg
Pakito

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 27/12/2009 14:41 (laatste wijziging 27/12/2009 14:42)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Dit kan met een cronjob gedaan worden.

Maar wanneer het niet perse geupdate hoeft te worden zolang er geen bezoekers op de site zijn, kan dit ook zonder cronjob.

Met een cronjob wordt een bepaald script door de server uitgevoerd, onafhankelijk van of er iemand op de website is of niet, maar dit kan alleen elke minuut, sneller kan niet.
Let erop dat niet alle hosters cronjobs ondersteunen overigens.

Wanneer het alleen iets is, wat voor bezoekers van belang is, kun je het script ook zetten in een pagina die iedere keer geïnclude wordt, wanneer een bezoeker de pagina dan bezoekt wordt het script uitgevoerd.
Offline Pakito - 27/12/2009 14:49 (laatste wijziging 27/12/2009 15:26)
Avatar van Pakito Nieuw lid oke, ik ga even googlen op cronjob, bedankt:)

EDIT: iemand enig idee hoe ik meerdere Arrays tegelijk insert? of moet ik dan gewoon meerdere query's maken?
Offline Stefan14 - 27/12/2009 15:52
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde Eerst heb je het over updaten en nu over inserten? Nou ja, goed  

Ik neem aan dat je voor iedere waarde in de array een apart record wilt aanmaken, dat is in de meeste gevallen namelijk wel aan te bevelen.

Je kunt dan gewoon een while of for loop aanmaken die alle waarden in je array langsloopt en elke waarde insert.

Als dit niet is wat je bedoelt, denk ik dat het handig is om een voorbeeldarray te geven en te zeggen wat hier precies mee moet gebeuren.
Offline Pakito - 27/12/2009 16:07
Avatar van Pakito Nieuw lid http://aepje.nl/logarrays.php

daar staat een hele lijst, die elke keer KAN veranderen, het zijn de doden op een spelletje, ik wil die bij houden automatisch en en dus updaten/aanpassen zogauw er een nieuwe dode bij is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s