login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UTF8 lukt niet

Offline IndexS - 23/12/2009 17:38
Avatar van IndexSMySQL interesse Ik heb alle topics hier doorgenomen en diegene die naar een andere site linkte. Ik heb alles doorgelopen, maar toch krijg ik nog steeds verkeerde tekens in de db als er een é ë en dergelijke wordt ingevoerd.

DB collatie: utf8_general_ci
Tabel collatie: utf8_general_ci
Velden collatie: utf8_general_ci

Helemaal bovenaan de pagina staat het volgende:
<?php
ob_start();
header('Content-Type: text/html; charset=utf-8');
?>

En dit wordt gebruikt om de ingevulde waarden in de db te zetten:

mysql_real_escape_string($_POST['naameigenaar'])

Moet het bovenstaande aangepast worden??
Ik staar me nu ff blind   dus alle hulp is welkom.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 23/12/2009 18:12
Avatar van MiST Lid in de documentatie staat te lezen:

Citaat:
mysql_real_escape_string() calls MySQL's library function mysql_real_escape_string, which prepends backslashes to the following characters: x00, n, r, , ', " and x1a

Dus ofwel zet je de database collatie en html uitvoer op latin1 en dan heb je nergens problemen mee. anders moet je de methode htmlspecialchars_decode gebruiken.
Denk ik. Ik doe altijd het eerste... the easy way
Bedankt door: Martijn
Offline Richard - 23/12/2009 19:01
Avatar van Richard Crew algemeen @MiST: loop alsjeblieft geen onzin te verkondigen.

Zoals je hier kunt lezen mis je nog wat, namelijk de <meta http-equiv="Content-Type" content="...">

Ik krijg toch zo het gekke vermoeden dat je misschien toch ergens iets bent vergeten, maar die meta-tag is vrij belangrijk.
Bedankt door: UpLink
Offline lemoinet - 23/12/2009 19:39
Avatar van lemoinet PHP gevorderde @Richard

normaal als je dit header('Content-Type: text/html; charset=utf-8'); meegeeft moet de meta-tag niet op de pagina staan
Offline Richard - 23/12/2009 19:46
Avatar van Richard Crew algemeen Jawel, dat moet wel, want er zijn genoeg browsers die geen rekening houden met de normale header. Daar is die hele tag juist voor bedoeld.

http-equiv, oftewel, equivalent van de definitie uit de HTTP specificatie.
Offline IndexS - 24/12/2009 15:57
Avatar van IndexS MySQL interesse Ik heb de metatag er ook bij gezet, maar het heeft geen verschil opgeleverd. Ik zal de code nog eens doorlopen, mss dat ik nu wel iets zie wat niet hoort.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s