login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paginasysteem en dropdownbox

Offline Ruultje - 15/12/2009 13:37 (laatste wijziging 15/12/2009 13:39)
Avatar van RuultjeNieuw lid Ik zit met het volgende probleem. Als test ben ik begonnen met een website met paginasysteem. Dit loopt allemaal perfect. Enige probleem waar ik tegenop loop is de dropdownbox. Hij selecteert niet de juiste pagina. Heb alle diverse dingen geprobeerd (PHP_SELF bijvoorbeeld bij de action van de form) maar de link wordt niet goed weergegeven.

Dit is de code:
  1. $query = "SELECT * FROM seizoenen ORDER BY eindjaar DESC";
  2. $result = mysql_query($query);
  3. echo "<form action='index.php?' method='$_GET'>";
  4. echo "<span class='choice'>Kies Seizoen: </span><select name='seizoen_id' class='keuze'>";
  5. while ($row = mysql_fetch_array($result))
  6. {
  7. extract($row);
  8. echo "<option value='". $seizoen_id ."' selected>$beginjaar - $eindjaar</option>";
  9. }
  10. echo "</select>";
  11. echo "<input type='submit' value='Naar seizoen'>";
  12. echo "</form>";

Link op de pagina waarop het script staat is:
  1. http://127.0.0.1/mijntestsite/index.php?pagina=seizoen&jaar=47

Wanneer ik in de dropdownbox een seizoen selecteer krijg ik het volgende
  1. http://127.0.0.1/mijntestsite/index.php?seizoen_id=10

Hoe krijg ik dezelfde link terug? Alleen dan met een andere ID. Ik heb bij name al eens de link gezet maar dan krijg ik spaties in de url. Bij value hetzelfde.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 15/12/2009 13:44
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
<form action='index.php?' method='get'>
Offline Ruultje - 15/12/2009 14:31
Avatar van Ruultje Nieuw lid Pakt hij ook niet. Hij selecteert wel de juiste ID maar neemt deze dus niet mee: pagina=seizoen&
Dus hetgeen dat na het vraagteken komt jaar (de id) pakt hij dan wel weer.
Offline Stijn - 15/12/2009 15:00
Avatar van Stijn PHP expert Je kan twee hidden inputs maken met die waarden. Als je zowel GET in je URL wilt en formulier wilt verwerken moet je POST gebruiken als method.
Offline Ruultje - 16/12/2009 00:34
Avatar van Ruultje Nieuw lid Post hielp inderdaad al, kreeg tenminste die rare spaties niet meer. Wel kwam ik vast te zitten met die hidden inputs. Maar mede daardoor wel tot een oplossing gekomen, dus bedankt voor de tip. Het werkt nu, al zal ik er nog altijd naar kijken. Het werkt nu in samenwerking met Javascript.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s