Onderstaande werkt prima om de datum uit de db in het gewenste formaat weer te geven.
DATE_FORMAT(datum, %d-%m-%Y)
Maar kan het ook andersom?
Ik wil dat iemand in een formulier een datum moet opgeven wanneer iets is gekocht. Dit wil ik gewoon als dd-mm-jjjj door de gebruiker inlaten vullen. Nu moet het dus omgezet worden naar het juiste formaat om het in de db te kunnen zetten. Wat is daarvoor de makkelijkste manier?
Ik vind het zelf makkelijk om tuts en forums te bekijken. Dan kan je voorbeelden meteen uitproberen. Ik zal dadelijk eens met de STR_TO_DATE aan de gang gaan. Probleem is vaak hoe je moet beginnen, als het begin er maar is dan lukt het meestal wel.
Ik vind het zelf makkelijk om tuts en forums te bekijken. Dan kan je voorbeelden meteen uitproberen. Ik zal dadelijk eens met de STR_TO_DATE aan de gang gaan. Probleem is vaak hoe je moet beginnen, als het begin er maar is dan lukt het meestal wel. Â
Nouja, ik zeg nou wel dat ik nooit zo'n boek heb gehad, maar dat is niet waar. Ik heb ze allemaal weggegooid omdat ze van werkelijk waar bedroevend niveau zijn. ALLEMAAL, ja. :-)
Nouja, ik zeg nou wel dat ik nooit zo'n boek heb gehad, maar dat is niet waar. Ik heb ze allemaal weggegooid omdat ze van werkelijk waar bedroevend niveau zijn. ALLEMAAL, ja. :-)
Ik denk dat jij op dit moment ook niks meer aan een boek hebt..