login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Instellingen in bestand zetten

Offline thomasje - 13/11/2009 12:07
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik zou graag naar het wijzigen van de instellingen de nieuwe instellingen in een php bestand willen zetten.

Nu haal ik de instellingen nog steeds op uit de database maar dat vergt behoorlijk wat laadtijd.

De instellingen staan ook in en Database en zou ik graag in vriabele willen stoppen (in een php bestand).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En hoe kan ik een php bestand schrijven met een andere php bestand?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 13/11/2009 12:11
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
thomasje schreef:
Ik zou graag naar het wijzigen van de instellingen de nieuwe instellingen in een php bestand willen zetten.

Nu haal ik de instellingen nog steeds op uit de database maar dat vergt behoorlijk wat laadtijd.

De instellingen staan ook in en Database en zou ik graag in vriabele willen stoppen (in een php bestand).

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? En hoe kan ik een php bestand schrijven met een andere php bestand?
Mag je aardig wat instellingen doen dat het zoveel laadtijd vergt.

Anyway, een config.php aanmaken, deze over includen..
Deze kan je automatisch laten maken door alles uit je tabel op te vangen en via een PHP.net: fwrite een nieuwe php pagina maken.
Offline Joost - 13/11/2009 12:21 (laatste wijziging 13/11/2009 12:21)
  1. <?php
  2. $file = 'config.php';
  3. $file_content = '<?php $_CONFIG = array(';
  4.  
  5. /* Vanaf hier config dingen erin zetten */
  6. $file_content .= $config_key . ' => ' . $config_value . ',';
  7. // etc
  8.  
  9. /* config file afmaken */
  10. $file_content = substr($file_content, 0, -1); // laatste komma eraf halen
  11.  
  12. $file_content .= '); ?>';
  13. file_put_contents($file, $file_content);

Zoiets, waarbij je dan variabelen uit de database in de config array zet. Je include dan dit bestand in je pagina, en dan kan je je configuratie met $_CONFIG aanspreken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s