login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onderhoud (Opgelost)

Offline WebSmurf - 11/11/2009 07:25
Avatar van WebSmurfNieuw lid heey masters,

ik heb laatst gevragen hoe ik kon zorge dat ik websites op onderhoud kon zetten hier kreeg ik een mooie oplossing voor: http://www.sitemasters.be/...cat=2&id=35584.
Nu is echter het geval dat je iedere keer op iedere pagina de code moet veranderen. Hoe kan ik het maken dat ik de waarde voor onderhoud uit database kan halen dat ik in de db de waarde verander en alle paginas gelijk op onderhoud staan?

thnx alvast

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jaronneke - 11/11/2009 08:09
Avatar van jaronneke MySQL interesse Ik neem aan dat je een dynamische site hebt en niet voor elke pagina een apart bestand.

Normaal gesproken heb je dan bijvoorbeeld een include ( header? / database ? ) En zet je daar die code in. Voila
Offline WebSmurf - 11/11/2009 08:13
Avatar van WebSmurf Nieuw lid nee zit er nog niet in verwerkt, ik bedacht me net ook het is ook goed als ik het in 1 bestand kan veranderen weet niet of dit mogelijk is. dat ik bijv een onderhoud.txt op server heb staan en als ik daar de waarde in verander dat ie dat op alle paginas doet.
Offline ArieMedia - 11/11/2009 09:01
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
WebSmurf schreef:
nee zit er nog niet in verwerkt, ik bedacht me net ook het is ook goed als ik het in 1 bestand kan veranderen weet niet of dit mogelijk is. dat ik bijv een onderhoud.txt op server heb staan en als ik daar de waarde in verander dat ie dat op alle paginas doet.
Ik snap niet waarom je zo moeilijk denkt.

Als je alles offline wil hebben kan je in je .htaccess iedereen weigeren behalve een ip (jou IP dus).

Waar ik nogsteeds de grootste voorstander van ben is een testserver en dan alles in 1x overplaatsen.
Offline WebSmurf - 11/11/2009 09:04 (laatste wijziging 11/11/2009 09:37)
Avatar van WebSmurf Nieuw lid Deze code opslaan als bestand onderhoud.php

1. <?
  2. $onderhoud=FALSE;
  3. if($onderhoud==TRUE){//Haal uit de config of de site offline is TRUE = OFFLINE, FALSE=ONLINE
  4. if($_SERVER["REMOTE_ADDR"]==="127.0.0.1"){ //IPadressen die de pagina wel mogen zijn meerdere schijden met ||
  5. echo'<center><font color="#FF0000"><strong>LET OP! DEZE SITE IS IN ONDERHOUD!!!!!!!!</strong></font></center>';//Weergeven als je de pagina wel mag zien in onderhoud modus
  6. }
  7. else{
  8. echo '<center><font color="#FF0000"><strong>Deze website is momenteel in onderhoud!. Kom later nog eens terug</strong></font></center>';//Weergeven aan Kijkers
  9. }
  10. }
  11. ?>

en dan op paginas welke je niet wil tonen tijdens onderhoud plaats je:

<?php include("onderhoud.php"); ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s