login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

actie na time (countdown)

Offline rredspike1 - 04/11/2009 22:42
Avatar van rredspike1Lid he goeieavond,

Ben al een paar dagen bezig met time();
ik probeer namelijk om iemand (account/speler) te laten werken.

bijv.
## WORK ##
Kan kiezen uit:
- Op het land werken (tijd: 30 minuten / 1800 seconden)
- Dieren eten geven (tijd: 60 minuten / 3600 seconden)

Nu wil ik graag zegmaar deze tijd in de database stoppen, ook dat lukt, alleen graag zou ik nu een soort van countdown scriptje willen hebben die terugteld, alleen ik weet niet goed hoe ik dit voor elkaar krijg.

ik weet hoe ik kan rekenen met tijd, alleen het scriptje van terugtellen lukt me niet (ook al gekeken bij javascript).

en als ik het geheel in een <form> druk met POST, krijg ik telkens een vervelend scherm... van RETRY of CANCEL

Kan iemand mij hierbij verder helpen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 04/11/2009 22:56
Avatar van marten Beheerder Taak 1 uitgevoerd ---> schrijf de datum / tijd naar de database
Taak 2 opnieuw aangeklikt ---> Check uit de databse het verschil tussen de bij punt 1 ingevoerde tijd en de huidige tijd en show die op het schermpje.

Laten ze het schermpje open staan? Laat dan een javascript timer lopen met een meta refresh voor mijn part welke de pagina refreshed.
Offline rredspike1 - 04/11/2009 22:59 (laatste wijziging 04/11/2009 23:00)
Avatar van rredspike1 Lid ok dat snap ik, maar is dat mooi?
dat is toch zo'n geflikker aan de ogen?
Bedoel hiermee die constante refresh

eigenlijk hoeven ze niet het schermpje open laten staan... maar als ze terug komen dat ze dan gelijk weer zien hoelang ze nog moeten 'wachten'.

Dus een javascript-timer..
Offline marten - 04/11/2009 23:02
Citaat:
eigenlijk hoeven ze niet het schermpje open laten staan... maar als ze terug komen dat ze dan gelijk weer zien hoelang ze nog moeten 'wachten'.

Dus gewoon uit de database halen?

Huidige tijd - tijd database = vb 200 seconden
Ze moeten 300 seconden wachten

stel je javascript timer in dat hij begint bij 100 met aftellen.....?
Offline rredspike1 - 04/11/2009 23:05 (laatste wijziging 06/11/2009 14:40)
Avatar van rredspike1 Lid hmm..maar die waarde is toch variabel van de javascript timer?

je hebt niet een voorbeeldje? 

niemand?
Offline NTS64 - 06/11/2009 16:14
rredspike1 schreef:
hmm..maar die waarde is toch variabel van de javascript timer?

je hebt niet een voorbeeldje? 

niemand?

Wat bedoel je daar juist mee? Je haalt de tijd uit de database mbv PHP en MySQL. Stel dat je je tijden opslaat als UNIX timestamps... Dan trek in PHP je de huidige tijd af van diegene die je uit de databasehaalt. Dan houdt je het totaal aantal seconden over dat nog resteert. Geef dit aantal seconden door aan een javascript functie die deze seconden verdeelt in dagen, uren, minuten en seconden en dit dan laat aftellen.
Offline Joost - 06/11/2009 17:39
Avatar van Joost PHP expert Vermoedelijk maak je een soort spel, er zijn - en dat weet je vast wel - genoeg van die andere spellen die ook een countdown hebben. Kwestie van even in de broncode kijken en klaar 
Offline rredspike1 - 07/11/2009 01:10
Avatar van rredspike1 Lid Ow ok.. nog niet aangedacht..

Ja inderdaad ik maak(te) een spel en zoek zo'n javascript funtie.

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.354s