login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Uitgebreid gastenboek

Offline siebje - 01/11/2009 10:35
Avatar van siebjeNieuw lid Goedemiddag beste mensen,

Voor mijn nieuwe website wil ik het één en ander realiseren wat binnen CMS Joomla niet mogelijk is volgens mij.

Mensen moet bij mijn website berichten kunnen plaatsen (oproepen), een beetje gastenboek idee. Maar ze moeten daar een aantal zaken aan kunnen geven:

Namelijk dat ze op zoek naar iemand met de volgende kenmerken:
Leeftijd: tussen [ ] en [ ] jaar.
Nationaliteit: Alle nationaliteiten in dropdown.

En natuurlijk ook hun eigen gegevens plus bericht, dus zoiets:
Naam:
Provincie:
Advertentie:
E-mail:
Telefoon:
Foto upload:

Dan moet er dus daarbij een zoekfunctie komen, want de advertentieplaatser zijn op zoek naar iemand, de advertentiezoeker moet vervolgens de passende advertentie erbij kunnen zoeken door de volgende vraagjes te beantwoorden:

Leeftijd: (de advertentieplaatser was immers opzoek naar bepaalde leeftijd)
Woonachtig in provincie: (de advertentieplaatser heeft ook zijn provincie opgegeven, dus dat moet dan matchen)

Nationaliteit: (de advertentieplaatser had ook voorkeur gegeven voor nationaliteit).

En voila, dan komen alle bijpassende advertenties te voorschijn waar de advertentiezoeker dan op kan reageren. BTW, het is geen datingsite .

Is dit mogelijk, en is er iemand die zoiets al bedacht heeft of kan schrijven..

Ik hoor het graag.

Mvg,

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline NTS64 - 01/11/2009 12:27 (laatste wijziging 01/11/2009 12:27)
Avatar van NTS64 PHP gevorderde Het is mogelijk ja, het is helemaal niet zo moeilijk als je wat van php & mysql kent.
Je slaat je advertenties op in een database, en laat de zoekfunctie de nodige criteria matchen. Als je echt niet weet hoe je hieraan moet beginnen, dan zou ik het ook niet doen, maar uitbesteden.
Offline siebje - 01/11/2009 13:35
Avatar van siebje Nieuw lid Hallo Woedi, wat is een goede 'marktplaats' om dit soort opdrachten te plaatsen, wil dan namelijk graag weten voor welke prijs zoiets kan.

Groetjes Willem
Offline TotempaaltJ - 01/11/2009 15:54
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse De samenwerken pagina op SiMa?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s